חדשות בארץ

דרמה: ח"כ רינאוי זועבי הודיעה על פרישתה מהקואליציה

חברת הכנסת ממרצ הודיעה כי היא פורשת מהקואליציה ומוותרת על מינויה לקונסולית ישראל בסין. הקואליציה זוכה כעת לתמיכתם של 59 חברי כנסת בלבד

בנט ולפיד, בעיגול: רינאוי זועבי (צילומים: אוליביה פיטוסי ואבשלום ששוני, פלאש 90)בנט ולפיד, בעיגול: רינאוי זועבי (צילומים: אוליביה פיטוסי ואבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי מסיעת מרצ הודיעה היום (חמישי) על פרישתה מהקואליציה. בכך ירד מספר חברי הכנסת התומכים בממשלה ל-59.

במכתב ששיגרה לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר החוץ יאיר לפיד כתבה רינאוי זועבי: "נכנסתי לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות כלפי החברה הערבית שאני מייצגת. לצערי הרב, בחודשים האחרונים, ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה. שוב ושוב ראשי הקואליציה העדיפו לנקוט בעמדות ניציות, נוקשות וימניות בסוגיות יסוד חשובות מאין כמותן לכלל החברה הערבית - אל-אקצא והר הבית, שייח' ג'ראח, מפעל ההתנחלויות והכיבוש, הרס הבתים והפקעת הקרקעות ביישובים הערביים בנגב, וכמובן חוק האזרחות".

"בנוסף, נתקלתי באטימות מוחלטת כלפי הצרכים האמיתיים של היישובים הערביים, בדגש על תחומי פיתוח הרשויות המקומיות, סוגיות הדיור, התעסוקה והחינוך", הוסיפה רינאוי זועבי. היא ציינה במכתבה את העימותים בהר הבית במהלך חודש הרמדאן ואת האירועים בהלווייתה של עיתונאית אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, שלדבריה הביאו אותה ל"מסקנה אישית ערכית אחת בלבד. לא עוד. איני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת בצורה מחפירה זו כלפי החברה שבאתי ממנה. לאור מה שציינתי, הנני מודיעה על הסרת מועמדותי לכל מינוי עתידי ועל הפסקת חברותי בקואליציה".

הודעתה של רינאוי זועבי הכתה בתדהמה את ראשי הקואליציה ואת חבריה למפלגה. כזכור, בחודש ינואר היא הצביעה נגד חוק הגיוס, ובכך מנעה את ניסיונה של הקואליציה להעבירו. כדי לנטרל את המוקש ליציבות הקואליציה, הודיע לפיד חודש לאחר מכן על מינויה לקונסולית ישראל בשנגחאי.

בקואליציה מתכוונים להפעיל לחץ כבד על רינאוי זועבי לחזור בה מהודעתה. יו"ר סיעת מרצ, חברת הכנסת מיכל רוזין, מסרה: "בכוונתי לפעול בכל כוחי לשכנע את חברתי ג'ידא רינאוי זועבי לחזור ולפעול עם הקואליציה. גם אם יש סיבות לפרק את הממשלה, אף אחת מהן לא טובה מהאלטרנטיבה האיומה. מאמינה שלממשלה הזו אתגרים שניתן לצלוח. האינטרס הרחב הוא לעשות הכל למנוע בחירות נוספות ולבלום את חזרתו של הימין הקיצוני למסדרונות השלטון".

מנגד, באופוזיציה הגיבו בסיפוק על הודעת הפרישה של רינאוי זועבי, מתוך הערכה שהיא תתמוך בהעברת החוק לפיזור הכנסת. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין, אמר כי "ממשלת החידלון והכישלון של בנט ולפיד הפכה היום לממשלת מיעוט בכנסת. בנט נכשל בכלכלה, בביטחון, בכל תחום. עכשיו ברור לכולם שהממשלה איבדה את זכות הקיום. אנחנו נחליף במהרה את הממשלה הרעה והכושלת הזאת בממשלה טובה למדינת ישראל ולאזרחי ישראל".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד אמר: "יש אנטי ציוניים כמו זועבי, שאפילו כשיש בידיהם ממשלה אנטי ציונית על מלא, קשה להם. האמת, היא צודקת. זו ממשלה בלי שום ערכים. מכרו את הכל, מימין ומשמאל, בשביל כבוד ושררה. בזכות רשב"י, מגיעים אלינו ימים שבהם אנטי ציוניים עוזרים ליהודים להיפטר מהממשלה הרעה הזו. הרבה שלוחים למקום".

תגיות:קואליציהג'ידא רינאוי זועבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה