חדשות בארץ

שחיקת כושר ההרתעה: מתפרעים ערבים נעצרו. בית המשפט הורה לשחררם

11 צעירים שנעצרו במהלך הפרות סדר קשות ואלימות בהר הבית – שוחררו, לאחר שהמשטרה לא הציגה ראיות בבית המשפט

  • י"ז אייר התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

11 חשודים, תושבי מזרח ירושלים, שוחררו אתמול (שלישי) למעצר בית, לאחר שנעצרו על ידי המשטרה בשל הפרעות סדר אלימות. במג”ב זועמים על שחרור המתפרעים ואומרים “התוצאה היא שחיקה הולכת וגוברת של כושר ההרתעה”, כך דווח הבוקר ב’ידיעות אחרונות’.

ההתפרעויות התרחשו במהלך הלוויה של פלסטיני שמת בעקבות פציעות במהומות הרמאדן. במהלך ההלוויה ההמונית, בה השתתפו יותר מ- 1,000 איש, התרחשו התפרעויות אלימות, במהלכן נפצעו שישה שוטרים מאבנים ומחפצים שהושלכו לעברם. על השוטרים בשטח הושלכו בלוקים, מוטות, דודי שמש וקולטים, ואף נורו לעברם זיקוקים.

11 מהמתפרעים נעצרו והובאו אתמול לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם. נציג המשטרה הסביר בדיון: “לנוכח כמויות המעורבים והכאוס הגדול במקום אני לא יכול להראות לבית המשפט מה בדיוק כל אחד ביצע באותה מהומה, אולם היחידה החוקרת סבורה כי ישנו חשד סביר לכך שמשיבים אלו היו חלק מהמתפרעים”.

השופט, ציון סהראי, דחה את טענת המשטרה שביקשה להאריך את מעצרם. "לטענת המשטרה, החשד הסביר המיוחס למשיבים מבוסס על הימצאותם באזור, כאשר אין בידי המשטרה להראות לבית המשפט מה חלקו של כל אחד באותה התפרעות. החומר שצורף לעיוני לא מגבש חשד בעוצמה הנדרשת, לנוכח העובדה שהחשד מבוסס אך ורק על הימצאותם במקום ותו לא”, כתב השופט, והורה לשחררם למעצר בית.

המשטרה ערערה לבית המשפט המחוזי על ההחלטה, אך לבסוף, בהסכמת הצדדים, הוחלט לשחרר את כל החשודים.

בכיר במג”ב מתח אתמול ביקורת נוקבת על מערכת המשפט. בשיחות סגורות אמר: "במהלך שני העשורים האחרונים חל תהליך זוחל של כרסום היכולות המבצעיות של גופי האכיפה להשליט סדר ולטפל בהפרות סדר. זאת כתוצאה מהתערבות הולכת וגדלה של מערכת המשפט, שמגבילה את השימוש באמצעים לטיפול בהפרות סדר ומטילה עונשים קלים ביותר על מפירי סדר, זורקי אבנים ובקבוקי תבערה.

התוצאה היא שחיקה הולכת וגוברת של כושר ההרתעה של גופי האכיפה, והסלמה הולכת וגדלה של האלימות באירועים אלה. מתקיים כאן פרדוקס: מערכת המשפט, שמבקשת לצמצם את הפגיעה באזרחים ערבים הנוטלים חלק בהפרות סדר, מביאה בסופו של יום לתוצאה ההפוכה. כפועל יוצא מההסלמה וההקצנה הגוברת באותם אירועים לבסוף נדרשים אמצעים קיצוניים יותר להשבת הסדר על כנו, והמחיר שנגבה הוא גבוה בהרבה לשני הצדדים”.

תגיות:הר הביתפלסטיניםמערכת המשפטהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה