חדשות בעולם

הטרגדיה חושפת: מה גרם למותו של האיש - שלב חזיר הושתל בגופו?

לפני חודשיים הביא תושב מרילנד לפריצת דרך רפואית, לאחר שלב של חזיר הושתל בגופו. אלא שהשבוע הוא מת כתוצאה מזיהום שהתפתח בלב. אתיקאי אמריקני על רקע מותו: "אסור שניסויים כאלו יחזרו על עצמם. זה דגל אדום גדול"

אא

סערה בעולם המדע לאחר שחולה הלב דיוויד בנט, שבלבו הושתל לב החזיר הראשון בעולם - מת במרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד, חודשיים בלבד לאחר ההשתלה. 

על פי הדיווחים, בנט בן ה-57 הסכים לעבור השתלת לב ולקבל אל גופו לב חזיר שעבר הנדוס גנטי - ובכך אפשר למעשה פריצת דרך בתחום. 

עשרות מדענים ברחבי העולם צפו בתהליך שעבר, והחזיקו עבורו אצבעות שהתהליך אכן יעבור 'בשלום' - בפרט לאור העובדה שמינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) התקשה להעניק אישור לניתוח, ולקח לו הרבה זמן לעשות זאת. כשכבר התקבל האישור, הוא היה אישור חירום לניתוח נסיוני. 

בגמר ההשתלה, כשהכל עבר לכאורה בשלום - העולם רעש. 

לב החזיר שהושתל בגופו של בנט למעשה עבר 10 שינויים גנטיים כדי להתאים להשתלה, אך כמה מהגנים שלו נדחו על ידי הגוף האנושי, עד שהמדענים השכילו לעשות עוד כמה שינויים שהפכו את הרקמות לנסבלות יותר עבור המערכת החיסונית של בנט. 

לב החזיר הוסיף להתקיים בגופו של בנט למשך קרוב לחודשיים, אך לאחרונה התגלה זיהום בלבו של החזיר, ומצבו של בנט הידרדר מיום ליום עד שלבסוף נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. כעת מגנה האתיקאי הרפואי ארתור קפלן את מותו של בנט, ואומר כי אסור שניסויים כאלו יחזרו על עצמם. "זה דגל אדום גדול", הוא אומר. "אם הרופאים לא יכולים למנוע או לשלוט בזיהומים דומים, קשה להצדיק ניסויים כאלה. בנט נאחז בחיים, ולכן הסכים להשתתף בניסוי הזה. היכולת שלו להסכים לזה או להפסיק את זה, לא הייתה ברורה".

האם מותר הלכתית להשתיל איבר מחיה טמאה? לחצו כאן

תגיות:מוותחזירהשתלהלבחשיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה