חדשות בארץ

השר נחמן שי על מות העיתונאית בג’נין: "האמינות של ישראל לא הכי גבוהה"

השר נחמן שי חולל סערה כשקרא לשלב פתולוג אמריקני בחקירת מותה של עיתונאית אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, ונימק זאת בטענה כי "האמינות של ישראל לא הכי גבוהה באירועים כאלה". ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "מגנה את ההתבטאויות המבישות מצד חברי הקואליציה של בנט"

שי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר התפוצות נחמן שי התייחס הבוקר (חמישי) למותה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה במהלך חילופי בין כוחות צה"ל למחבלים בג'נין. בריאיון ל-103FM נשאל שי על הלחץ האמריקני על ישראל לחקור את התקרית, והשיב: "ציפיתי לזה. הם לא מוותרים, הם ילחצו עלינו ולא יניחו לנו עד שהפרשה הזו תסתיים".

"מבחינת האמריקנים, עד שתהיה פה חקירה מלאה, שקופה ובהחלט בליווי לא ישראלי –  אולי צריך פתולוג אמריקני או אחר, שיוכל לתת את הממד הבינלאומי וגם יוסיף אמינות לחקירה הזו", הוסיף שי. "עם כל הכבוד לנו, האמינות של ישראל היא לא הכי גבוהה באירועים כאלה. זה מבוסס על העבר. האמריקנים לא יהיו מוכנים לקבל תוצאות שהן לא יהיו מבוססות על גורמים בלתי תלויים".

"אני חושב שישראל נהגה עד עכשיו בסדר גמור. היא הודיעה שהיא חוקרת, הרמטכ"ל, שרים וראש הממשלה – תגובה נכונה בהחלט וגם מהירה. אבל זה טוב לשלב הראשון. עכשיו צריך לגשת לחקירה, להציע לפלסטינים צוות משותף בליווי גורם בינלאומי מוכר ומקובל על שני הצדדים שיוסיף גם את הממד המקצועי וגם את העובדה שהוא או היא בלתי תלויים ולא קשורים לאחד משני הצדדים".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב על דבריו של שי: "אני מגנה את השקרים שמושמעים נגד חיילינו - לא רק אלה שבאים מצד הפלסטינים, אלא גם נגד ההתבטאויות המבישות שנשמעות מצד חברי הקואליציה של בנט. ההכפשות השקריות נגד חיילינו שנשמעות מתוך הקואליציה מוכיחות שוב שממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור ולא מסוגלת להגן על חיילינו".

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) תקפה: "בזמן שישראל מדממת בקרב ההסברה על הרג העיתונאית מאל-ג'זירה ונציגים רבים וטובים שלנו מזיעים בכל פלטפורמה אפשרית כדי להפריך את השקרים של הערבים – קם לו בבוקר השר נחמן שי ומחליט שזה רעיון טוב לומר ברדיו שישראל כמדינה איננה אמינה בארועים כאלה. יאללה, שהאחרון שנשאר יכבה את האור".

חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) הגיב בפנייה ישירה לשי: "כדובר צה"ל לשעבר, אני מניח (ומקווה) שאתה מבין טוב מאוד את חשיבות ההסברה של מדינת ישראל בעולם. במקום לסייע להפצת השקר האנטי הישראלי, ולקום בבוקר ולהכריז שמדינת ישראל לא אמינה, אני מצפה ממך, כשר התפוצות לתקן במיידי את הנזק שדברך גרמו".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, כתב: "השר נחמן שי, שאמור לייצג את מדינת ישראל, פוגע ומחליש את יחסי החוץ של מדינת ישראל בעולם ובהתבטאותו האומללה מחזק את המחבלים מג'נין. התחרות בין השר שי ובין השר בר לב מי יותר הזוי ומגוחך מסמנת לכולנו עד כמה מצבה של הממשלה גרוע וחייבים להחליף אותה במהרה. עם כל יום שעובר, הממשלה גורמת יותר נזק מאשר תועלת".

תגיות:בנימין נתניהונחמן שי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה