זוגיות ושלום בית

"כבוד הרב, אני כבר לא בטוחה שיש מה לתקן"

אם ברכב ישן ובבעלי חיים ההשקעה והנתינה מולידות קשר וחיבור, ברור שאם נשקיע בבן/בת הזוג – נתקשר ונתחבר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

למחלקת ייעוץ והכוונה בהידברות מצלצלת גברת לוי. היא כבת 40, נשואה מזה 18 שנה, ומרגישה שמשהו בקשר הזוגי שלה הגיע לקצה, ואין לה כוח להמשיך בקשר. "אני מרגישה ייאוש ותסכול. כבר לא בטוחה שיש מה לתקן. אני זקוקה לעזרה", אמרה.

ראשית, צריך לזכור ש"אין ייאוש בעולם כלל" זאת לא סתם סיסמה - זו דרך חיים שמובילה להצלחה בזוגיות, בחינוך הילדים, בפרנסה, בבריאות וכו'. אנחנו לא רק מאמינים, אנחנו יודעים, שאין זוג לא מוצלח, יש זוג שלא מודרך. עם הדרכה, ייעוץ והכוונה, חיי הנישואין הופכים להיות הדבר הכי יפה בעולם.

במערכת הזוגית יש לנו מעין חשבון בנק – בנק הרגשות. כל חוויה שלילית שאנו חווים היא משיכה מבנק הרגשות, וכל חוויה חיובית וטובה - היא הפקדה בבנק הרגשות. כדי שזוגיות תחזיק מעמד לאורך ימים ושנים בצורה טובה ובריאה, היחס בין מספר ההפקדות למספר המשיכות צריך לעמוד על 5 הפקדות על כל משיכה.

מספרים על דוד, שהיה במצב כלכלי "צפוף", אך הוצרך לרכוש רכב להגיע למקום עבודתו. לכן הוא החליט לרכוש רכב ישן, ב-2000 ₪. שבוע אחרי הרכישה הגיע הקלקול הראשון, וכמה מאות שקלים הוצאו לתיקון. שבועיים אחר כך נזק נוסף נולד במנוע, ושוב הוצאו כמה מאות שקלים. חודש אחר כך שוב קלקול, ואחר כך שוב קלקול, והכסף שהוצא על התיקונים עלה על מחיר הרכב שקנה.

ניגש חברו הטוב ואמר לו: "דוד, עד מתי? מספיק אתה לא רואה שהרכב הזה הוא בור בלי תחתית? תמכור אותו ודי!". דוד הביט בו בתמיהה, ואמר: "עכשיו אתה אומר לי למכור?! אחרי שהשקעתי בו כל כך הרבה? עכשיו אני מושקע ברכב, ואני מרגיש מחובר אליו מאוד.

בדומה לזה , אדם מגדל בעל חיים, משקיע בו, מעניק לו ומתחבר אליו.

ואם ברכב ישן ובבעלי חיים ההשקעה והנתינה מולידות אהבה, פשוט וברור שאם נשקיע בבן או בת הזוג - נאהב ונתחבר.

מובן שהאבחון ישתנה מאדם לאדם. פעמים שמדובר בעיוותי חשיבה שגורמים לאדם להתנהג בצורה לא נכונה, פעמים שהפרשנות שלנו על המעשים של בן הזוג לא נכונה, ופעמים שמעתיקים דפוס התנהגות שראינו בעבר אצל הורינו, והעתקנו אותו לזוגיות שלנו. לכן חשוב לשמוע את הסיבה שהביאה את הקשר לפרשת דרכים, ולכוון ליועץ המתאים שידע בסייעתא דשמיא לתת את העצה והכלים לזוג לבנות זוגיות טובה, שתחזיק מעמד לאורך ימים ושנים.

לייעוץ והכוונה מהרב ירון יצחקוב וצוות המחלקה, חייגו 073-222123

תגיות:זוגיותשלום בית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה