חדשות בארץ

המשבר בקואליציה: שירלי פינטו הציבה אולטימטום בפני בנט

בחדשות 12 דווח, כי חברת הכנסת שירלי פינטו מתנה את הישארותה בקואליציה בתקציבים ובחקיקה לטובת בעלי מוגבלויות. חבר הכנסת בועז טופורובסקי מיש עתיד יכהן כיו"ר הקואליציה בפועל, במקומה של חברת הכנסת עידית סילמן שפרשה מהקואליציה

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת שירלי פינטו מימינה נפגשה היום (ראשון) עם ראש הממשלה נפתלי בנט, והציבה בפניו אולטימטום לפיו הישארותה בקואליציה מותנית בתקציבים ובחקיקה לטובת אנשים בעלי מוגבלויות. כך דיווח עמית סגל בחדשות 12.

כזכור, הקואליציה איבדה את הרוב הדחוק שהיה לה עם פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן ממנה. על פי הדיווח, גם בלשכת בנט וגם בליכוד רואים בפינטו כמי שיכולה להיות מועמדת לפרישה מהקואליציה.

בין כאבי הראש של הקואליציה נמצאת גם רע"מ, שהודיעה בחודש שעבר על הקפאת חברותה בקואליציה ובכנסת. אתמול הבהירו במפלגה, כי לא ישתתפו בהצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת שהאופוזיציה מתכננת להעלות ביום רביעי הקרוב על סדר היום של המליאה. מיכאל שמש דיווח הערב בכאן חדשות, כי יו"ר רע"מ מנסור עבאס, השוהה בימים אלו בחופשה בטורקיה, זועם על התנהלותם של בנט וראשי הקואליציה בנוגע לדרישותיו באשר להר הבית ואינו עונה לטלפונים שלהם. על פי הדיווח, בכיר בקואליציה טען כי המשבר עם רע"מ "רציני וקרוב להיות בלתי הפיך".

יום לפני פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, כינס בנט הערב את ראשי המפלגות והסיעות החברות בקואליציה. בתום הישיבה נמסר כי משתתפיה דנו בחוקים שיעלו במהלך כנס הקיץ הנוגעים ליוקר המחיה, תקציב המדינה, המאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית ונושאים נוספים: "סוכם, שכל המפלגות יפעלו בשיתוף פעולה על מנת לשמור על הממשלה והקואליציה לטובת אזרחי ישראל". עוד סוכם, כי חבר הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד) יכהן כיו"ר הקואליציה בפועל עד למינוי קבוע.

"יש לנו אחריות לאומית ואנו מחויבים להמשיך לקיים את הממשלה הזו", אמר בנט. "זה יהיה חוסר אחריות לדרדר את מדינת ישראל לבחירות ולכאוס בעת הזו. המשך קיום הממשלה תלוי בכל אחד ואחת מאיתנו ויחד אנחנו יכולים להצליח".

תגיות:שירלי פינטונפתלי בנטקואליציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה