חדשות בארץ

תם המצוד: נלכדו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני

לאחר שלושה ימי מצוד, נלכדו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. המחבלים נלכדו בתוך שיחים יער, 500 מטרים מהעיר בה רצחו שלושה יהודים ופצעו ארבעה נוספים

  • ז' אייר התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

בתום שלושה ימים של חיפושים, כוחות הביטחון תפסו היום (ראשון) את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, במהלכו נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו ארבעה נוספים. המחבלים נתפסו בתוך שיחים ביער נחשונים, במרחק של 500 מטרים מהעיר אלעד, בה ביצעו את הפיגוע.

המחבלים נלכדו ללא התנגדות, לאחר שבשלושת הימים האחרונים הסתתרו בתוך שיחים, ללא מים וללא מזון.

תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד הגיעה אחרי שחיילי יחידת מרעול מצאו אמש ממצאים חשודים שהמחבלים ככל הנראה הותירו אחריהם. היום יצאו אל המקום רכז שב"כ, קצין מיחידת מגלן וחיילי יחידת מרעול. הצוות זיהה תנועה חשודה מתחת לעץ ולכד את המחבלים.

מדובר צה"ל, המשטרה והשב"כ נמסר כי "המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב״כ וצה״ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל. צוות משולב הבחין בשתי הדמויות החשודות בסמוך למחצבה".

שני המחבלים, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19, וצבחי עמאד אבו שקיר, בן 20, הם תושבי הכפר רומאנה שליד ג'נין. שניהם חשמלאים. צבחי הוא הקבלן ואסעד הוא העובד שלו. לפני חודשיים הם חתמו על חוזה עבודה באלעד.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב ללכידתם של המחבלים: ''אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת המחבלים הרוצחים מהפיגוע באלעד''.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר עם לכידת המחבלים: "אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת שני המחבלים שביצעו את הרצח באלעד. ביומיים האחרונים פעלו במשותף מיטב הכוחות במשטרה, בשב"כ ובצה"ל כדי להניח עליהם את היד, וכך אכן קרה. הפעילות האינטנסיבית בתוואי שטח מורכב ראויה לכל שבח. נמשיך לרדוף בנחישות אחר דורשי רעתנו כל העת, ובכל מקום, ונגיע אליהם".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, מסר: "הודות לפעילות המשטרה, צה"ל ושב"כ, תם ונשלם המצוד אחר המחבלים. הפעילות האינטנסיבית מיד לאחר האירוע והצפת השטח במאות שוטרים ולוחמים יחד עם האמצעים שהפעלנו, אילצה אותם להסתתר בשטח והביאה אותנו למציאתם. אמרנו שלא נשקוט ולא ננוח עד שנשים עליהם את היד וכך היה. ידע כל מחבל שידה הארוכה של משטרת ישראל ומערכת הביטחון כולה תגיע לכל מי שיפגע באזרחי ישראל. אנחנו נחושים להמשיך במלחמה מול הטרור. אני מודה לכל הכוחות שפעלו ימים רצופים ללא שינה בסריקות נרחבות ותודות גדולות לשותפינו במערכת הביטחון שעמדו לצידנו כתף אל כתף במאמץ המבצעי שהשתלם הבוקר."

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הגיב לתפיסת המחבלים: "הבוקר קיימנו הערכת מצב מיוחדת, בהמשך לאירועים האחרונים. לוחמי צה״ל פעלו במהלך סוף השבוע האחרון בשילוב זרועות יחד עם המשטרה והשב״כ, והביאו לתפיסתם של המרצחים. נוסיף לפעול לעצירת הטרור וחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון של אזרחי מדינת ישראל".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "ברכות לכוחות הביטחון על לכידתם של המחבלים שביצעו את הפיגוע הנורא באלעד. תפיסתם בחיים מחדדת שוב את הצורך בסל הרתעה הכולל החמרת תנאי כליאה, הרס מיידי ואמיתי של בתים וגירוש משפחות.

"כצעד ראשון נדרשת הקואליציה לתמוך בהצעת החוק של חברתי אורית סטרוק שעולה היום לוועדת שרים לחקיקה ומבקשת לעגן בחוק את מסקנות וועדת ארדן להחמרת תנאי הכליאה של מחבלים בבתי הכלא בישראל", לשון סמוטריץ'.

בתוך כך, לימור, אלמנתו של יונתן חבקוק הי"ד שנרצח בפיגוע סיפרה בראיון לגלי צה"ל, "בני ראה את כל האירוע, הוא סיפר שאבא יכול היה לברוח - אבל החליט להישאר. הוא תמיד אמר שאם יהיה במצב כזה הוא לא יראה בעיניים.

"הוא חייך לכולם. ראה אך ורק את האדם ואת הנשמה שלו, לא ראה מגזר", ספדה לימור לבעלה. "כשהגיעו אלינו משלוחנים ערבים, היה מכניס אותם, אומר להם 'אחי', נותן חיבוק. פעם אפילו הביא אליי הביתה אסיר בחופשה, ואמר שצריך לדאוג לו".

תגיות:אלעדפיגועמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה