חדשות יהדות

סערה בכפר יונה: האם בית הכנסת באמת ייסגר - בגלל חגיגות העצמאות?

מתפללי בית הכנסת 'פני מאיר' בכפר יונה יוצאים כנגד החלטת העירייה המקומית לסגור את בית הכנסת שבו הם מתפללים - רק משום שהאירוע המרכזי של יום העצמאות ייערך בסמוך אליו. העירייה אמנם הציעה פיתרון, אבל המתפללים דוחים אותו מכל וכל. "לא יכלו למצוא שטח אחר?"

אא

מתפללי בית הכנסת 'פני מאיר' בכפר יונה יוצאים כנגד החלטת העירייה המקומית לסגור את בית הכנסת שבו הם מתפללים - רק משום שהאירוע המרכזי של יום העצמאות, ייערך בסמוך אליו. 

"לא יכלו למצוא שטח אחר?", הם מתרעמים, תוך כדי הטענה הצודקת ש"כל בר דעת מבין שלא ניתן לקיים תפילות ושיעורים, כשבחוץ הרמקולים עובדים במלוא עוצמתם".

"מדובר בפגיעה חמורה בבית הכנסת ובמתפללים" אמר אחד ממתפללי בית הכנסת ל'ישראל היום'. לדבריו, ישנם בעיר שטחים פתוחים למכביר כמו מגרשי כדורגל ואיצטדיון עירוני, שנערכו בהם בעבר אירועים גדולים מעין אלו. "השנה משום מה בחרו לערוך את זה דווקא בין בתי התושבים, בסמיכות לבית הכנסת, תוך רמיסה ברגל גסה של כל הקדוש לנו ודווקא ביום העצמאות של המדינה היהודית".

העירייה מצדה אמרה כי האירוע יבוצע במתחם בית הכנסת מסיבות בטחוניות: "לאור ההסלמה במצב הביטחוני, ולאחר שמשטרת ישראל פסלה שני מיקומים אחרים לקיום אירועי ערב יום העצמאות, נאלצנו לקיים את האירועים במגרש במתחם הרחובות הפקאן-הברוש והאתרוג, אשר קיבל את אישור המשטרה, ובית הכנסת נמצא בקצהו".

עוד נטען בתגובת העירייה כי ראש העירייה, שושי כחלון כידור, ניסתה ליידע את רב הקהילה הגאון רבי יוסף הללויה בעניין זה, אך לא הצליחה להשיגו במשך שלושה שבועות. "מאחר שלא נמצא מקום אחר בעיר שניתן לקיים בו אירוע בהשתתפות 10,000 איש, הוכשר המתחם האמור, מבלי שנמנע מקהילת בית הכנסת להתפלל. ככל הידוע לנו, התפילה המסיימת ביום רביעי, ערב יום העצמאות, תמה בשעה 20:00, שעת פתיחת האירועים, ואילו התפילה המסיימת למחרת, יום חמישי, תמה בשעה 20:45, בעוד מופע מוזיקלי מתוכנן להיפתח במקום רק בשעה 21:00. יצוין, כי לקהילת בית הכנסת הוצע מענה חליפי, בדמות אולם כנסים בבית ספר סמוך, שגודלו אף עולה על זה של בית הכנסת, אך הם בחרו לדחות אותו".

מאידך, מתפללי בית הכנסת הודפים את טענות העירייה: "בניגוד לטענות העירייה, יש שטחים לרוב בכפר יונה ואם היו רוצים, היו יכולים להיערך מבעוד מועד, על מנת שלא לפגוע ברגשות המתפללים, אבל כנראה שזה פחות חשוב להם. גם הטענה להצעה של אולם חלופי היא מגוחכת, בית הכנסת לא מחליפים, בטח לא לטובת הופעות שנעשות מטרים ספורים מארון הקודש".

תגיות:בית כנסתיום העצמאותכפר יונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה