חדשות בארץ

יום העצמאות ה-74: כל הפרטים על מטס חיל האוויר

המטס יכלול מטוסי קרב, מסוקי קרב, מסוקי סער, מטוסי התדלוק והתובלה וכלי טיס מאוישים מרחוק (כטמ"ם), וכן גם כלי טיס מאוייש מרחוק. כל הפרטים

  • א' אייר התשפ"ב
(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

במהלך יום העצמאות יתקיים המטס המסורתי, ויחלוף מעל עשרות ערים ונקודות מרכזיות בארץ. במטס יקחו חלק מטוסי קרב, מסוקי קרב, מסוקי סער, מטוסי התדלוק והתובלה וכלי טיס מאוישים מרחוק (כטמ"ם) של חיל האוויר. לראשונה, ישתתף במטס יום העצמאות המסורתי גם כלי טיס מאוייש מרחוק מסוג "איתן". במטס ייקחו חלק גם מסוקי משטרת ישראל כביטוי לשיתוף הפעולה בין זרועות הביטחון.

המטס יחל בשעה 08:45, כאשר יתקיים מטס הצדעה ל-120 החיילים המצטיינים בטקס החגיגי מעל בית הנשיא.

המטס יבצע 8 מופעים אוויריים מרהיבים עם המטוסים בין השעות 09:00-15:00 מעל הערים והבסיסים הבאים:

• ירושלים

• בסיס חיל האוויר ע"ש עזר ויצמן ברמת דוד

• טבריה

• חופי חיפה

• חופי תל אביב

• בסיס חיל האוויר תל נוף

• חופי אשדוד

• מוזיאון חיל האוויר בבסיס חצרים

לראשונה בתולדות המדינה, המטס יעבור מעל חברון. בארגון השמאל "שוברים שתיקה" הגיבו בזעם: "מטוסי קרב בשמי חברון הם עוד דרך להפגין נוכחות ומהווים עוד שלב בסיפוח דה פקטו של הגדה המערבית. כמה עצוב שאנחנו חוגגים עצמאות על ידי מטס מעל האוכלוסייה ממנה אנחנו שוללים עצמאות כבר 55 שנים".

בארגון הימין "תורה ולחימה" הגיבו על קיום המטס מעל חברון: "אנו שבים וקוראים לרמטכ"ל ולמפקד חיל האוויר לא להפלות את אזור שומרון ובנימין ולקיים את המטס גם במרחבים מרכזיים אלו, לאומית וגאוגרפית. תמוה מאד שהמטס יתקיים בואדי ערה ובאום אל פאחם, מרחק של קילומטרים בודדים מהשומרון, ויצור מצב בו טייס תושב השומרון מכבד במטס חגיגי עיר ערבית בה ראש העיר תומך פומבית במרצחים היוצאים מעירו, ואילו בני משפחתו וקהילות השומרון השולחות את טובי בחורינו לשירות משמעותי - יופלו ויזכו להתעלמות מצה"ל".

משט מיוחד יתקיים ביום העצמאות באילת. במסגרתו יפליגו לאורך חופי העיר כלי השיט של זרוע הים בזירת ים סוף וכלי השיטור הימי.

בשנתיים האחרונות, בשל מגיפת הקורונה, לא נפתחו בסיסי צה"ל לציבור הרחב. השנה ייפתחו בסיסי צה"ל הבאים: בסיס חטמ"ר שומרון, בסיס חה"י אילת, בסיס ח"א ע"ש עזר ויצמן ברמת דוד,

בצה"ל חוזרים מזכירים כי חל איסור על הטסת רחפנים וטיסנים באזור המטס - הדבר מהווה סכנה לכלי הטיס המשתתפים במטס ולציבור הצופה בו. 

תגיות:יום העצמאותמטסחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה