חדשות בארץ

לאחר גילוי הסלמונלה והריקול הגדול: מפעל שטראוס ייסגר למשך שלושה חודשים

בעקבות גילוי הסלמונלה ולאחר ביצוע הריקול הגדול בתולדות המדינה – משרד הבריאות הורה על סגירת מפעל השוקולד של שטראוס למשך 3 חודשים

  • כ"ז ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות הודיע הבוקר (חמישי) לחברת שטראוס כי בעקבות גילוי דגימות הסלמונלה - מפעל השוקולד שלה בנוף הגליל ייסגר לבחינה למשך שלושה חודשים. המשמעות היא: החברה לא תוכל להמשיך לשווק ולייצר ממתקים במפעל.

‏מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר: "החלטנו להשהות את תו התקן של מפעל שטראוס לשלושה חודשים". ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ציינה כי "נמצאו כשלים בתהליכים. המפעל יפיק לקחים".

אש ואלרעי פרייס הגיעו הבוקר יחד עם פנינה אורן שניידור, ראש שירות המזון הארצי במשרד הבריאות, למפעל שבנוף הגליל על מנת לעמוד מקרוב אחר הכשלים שאירעו.

כזכור, סערת הריקול הגדול של שטראוס החלה בתחילת השבוע, כאשר הודיעה החברה כי החליטה לאסוף את כל מוצרי השוקולד שייצרה בחודשיים האחרונים, זאת לאחר שבבדיקה שגרתית שנערכה במפעל השוקולד התגלו מספר דגימות של סלמונלה בקו הייצור, בו יש חומר גלם לייצור מוצרי שוקולד. לאחר מכן התגלה החיידק גם במוצרים המוגמרים.

עלות הריקול עומדת על עשרות מיליוני שקלים, שכן שטראוס אספה באופן יזום את כלל מוצרי השוקולד מהחנויות ומהלקוחות, ותעניק פיצוי כספי כפול לכל לקוח שרכש את המוצרים שנאספו. כמו כן, החברה תשמיד גם את כל הסחורה שקיימת במפעל ועדיין לא יצאה לשיווק. ההחלטה לסגור את המפעל למשך שלושה חודשים הינה, כאמור, מכה כלכלית נוספת.

תגיות:שטראוססלמונלהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה