חדשות בארץ

הרב ישראל מאיר לאו: "אין להשוות את המלחמה באוקראינה לטרגדיה הנוראית של שואת העם היהודי"

הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לישראל לשעבר, מוחה על זילות מושג השואה, ואומר: "כשרואים ילדים בדור שני ושלישי שבאים לעולם זו שמחה גדולה"

  • כ"ז ניסן התשפ"ב
(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

הרב ישראל מאיר לאו, שעבר את אימי השואה בהיותו ילד רך בן 6, מוחה על זילות מושג השואה. "אני לא אוהב שמשתמשים במילה שואה לכל עניין. כשיש פיחות בשער השקל אומרים 'שואה כלכלית'. כשחברת כנסת יוצאת מהקואליציה והופכת את המצב לשיוויון 60-60 כתבו באיזשהו מקום 'שואה פוליטית'. אם הגברת סילמן תהיה בקואליציה או באופוזיציה זה דומה לרצח של שישה מיליון יהודים?! שואה היתה רק אחת ואני מאמין ומתפלל ומקווה שלא תהיה נוספת", אומר הרב הראשי לתל-אביב יפו, ורבה הראשי של ישראל לשעבר.

בשיחה שהעניק לערוץ 7, הזהיר הרב שאיבד את הוריו ורובה של משפחתו בימי הזעם, מפני השוואות שעורכים אנשים שונים ויוצרות זילות לשואה. "צריך מאוד להיזהר לא לקשר את מה שקורה היום עם מה שאני עברתי. אין שום דימיון או קשר בין השואה לטרגדיה הנוראית של העם באוקראינה".

הרב לאו מצביע על התנהלותם האדישה של האמריקנים, והעובדה שלא נקפו אצבע. הוא משווה את התנהלותה של ארה"ב אז, להתנהלותה היום מול המלחמה באוקראינה. "העולם שתק אז ושותק במידה רבה גם היום. מוכנים להתנדב, לשלוח תרופות ורופאים, אבל פה זה נגמר. האמריקנים לא הצטרפו לבנות הברית להילחם בנאצים, הם לא נקפו אצבע עד סוף המלחמה וגם היום זה קורה באותה צורה".

הרב לאו מסיים את דבריו באופטימיות: "כשרואים ילדים בדור שני ושלישי שבאים לעולם זו שמחה גדולה, בתקווה שיראו תמיד עולם יותר טוב מזה שראינו. ברוך השם נגאלנו, זכינו להקמת מדינה עצמאית, לא בשביל שנהיה במצבים של פעם, אלא שנחיה בשלום, בביטחון ובגאולה שלמה במהרה בימינו".

איך נשארים מאמינים אחרי התופת? הרב לאו ב-4 דקות מטלטלות:

 

תגיות:הרב ישראל מאיר לאוהשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה