חדשות בארץ

בנט מגיב באיחור לביקורת הצולבת: "אשלם בעצמי את עלויות המזון של משפחתי"

ראש הממשלה בנט מגיב לביקורת שהוטחה בו, כאשר התברר שההוצאות של משפחת בנט עולות למשלם המיסים 50 אלף שקלים בחודש

  • כ"ו ניסן התשפ"ב
(צילום: Ohad Zwigenberg / POOL)(צילום: Ohad Zwigenberg / POOL)
אא

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר הבוקר (רביעי) כי מעתה הוצאות המזון של משפחתו לא ימומנו מכספי המדינה, וכי יפסיק להגיש חשבוניות לקבלת החזרים ממשרד ראש הממשלה.

“למרות שההתנהלות הייתה בהתאם לנהלים, אני ער לתחושה שנוצרה בציבור", כתב ראש הממשלה. "לכן, הודעתי לאנשי משרדי שמעתה כל הוצאות המזון של משפחתי ישולמו מחשבוני הפרטי. אינני בתפקידי בשביל כסף או כבוד אלא כדי לשרת את אזרחי ישראל בכל כוחי, וכך אמשיך לעשות.

בנט סיים את דבריו: “תמיד האמנתי שהקשבה לביקורת אינה פחיתות כבוד. להיפך – זו זכות”.

כזכור, בשבוע שעבר נחשף כי ההוצאות של משפחת בנט ברעננה מסתכמות בסך של כ-50 אלף ש”ח לחודש בממוצע, מתוכם כ-11 אלף ש”ח להזמנות מזון ו-15 אלף ש”ח לרכישה בסופרמרקטים. לשכת ראש הממשלה אישרה את הדברים, אך הדגישה כי הוצאותיה של משפחת נתניהו היו גבוהות הרבה יותר.

שלמה פיוטרקובסקי, עיתונאי מקור ראשון, התייחס לעצם ההשוואה שעשתה לשכת בנט בין ההוצאות בתקופת כהונתו לבין ההוצאות בתקופת נתניהו: "די כבר עם ה'אבל ביבי'. מיצינו".

עוד הוסיף פיוטרקובסקי: "בלשכת ראש הממשלה נבהלו מהפרסומים של איילה חסון והגיבו בהוכחות באותות ובמופתים שבנט עולה לנו יותר בזול, אלא שבפועל הם פספסו לחלוטין את הנקודה, ורק הוכיחו (במידה רבה) שחסון צודקת. למה? ובכן, נתחיל מהבסיס של הבסיס. מגורים של ראש הממשלה ומשפחתו במעון רשמי הם לא הטבת שכר ‏ולא תנאי שירות. המגורים הללו הם חלק מהאופן שבו ראש ממשלה ממלא את תפקידו. ממילא השאלה איננה אם יותר זול להלין את משפחת בנט ברעננה או בבלפור. ראש הממשלה צריך לגור בבלפור גם אם זה יעלה למשלמי המיסים יותר".

"גם אם בנט לא היה מקבל בבית ברעננה שום שירות מלבד אבטחה - הדבר היה לא תקין", הדגיש פיוטרקובסקי. "הוא והמשפחה צריכים לגור במעון המשרד בירושלים. קבלת השירותים היא בבחינת הוספת חטא על פשע. ממילא הסכומים הספציפיים לא מאוד משנים.

באשר לטענה כי השב"כ הוא האחראי לכך שמשפחת בנט לא עברה להתגורר בירושלים, כתב העיתונאי: "נו באמת. בנט הוא המפקד של השב"כ. לא השב"כ המפקד של בנט. ואם כבר, אם בנט היה ממש רוצה השיפוצים בבלפור היו נגמרים מזמן. אנחנו אמנם ימניים אבל לא מטומטמים. נא לא לחרטט אותנו".

תגיות:נפתלי בנטמעון ראש הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה