חדשות בארץ

סלמונלה התגלתה גם במוצרי השוקולד המוגמרים: חשדות נוספים לחולים בחיידק

שטראוס הודיעה כי נמצאה סלמונלה גם במוצרים המוגמרים, ולא רק בחומרי הגלם ובסביבת הייצור. שני מקרים חשודים נוספים של סלמונלה התגלו

  • כ"ה ניסן התשפ"ב
אא

אשה בת 37 הגיעה היום (שלישי) למוקד 'טרם-רפואה דחופה' בשכונת תלפיות בירושלים עם תסמינים של סלמונלה, לטענתה, לאחר שאכלה כמויות גדולות של שוקולד אתמול בבוקר. התסמינים החלו אתמול בלילה והחריפו הבוקר והיא הגיעה למוקד. האישה סבלה מחום, כאבי ראש, כאבי בטן עזים ושלשולים. היא טופלה באנטיביוטיקה ונוזלים ובשעות אחר הצהריים שוחררה לביתה.

מקרה נוסף של חשד להידבקות בסלמונלה הוא של גבר בן 27, שסובל מזה ארבעה ימים מחום, כאבי ראש, כאבי בטן והקאות. הוא ציין שאכל מוצרי שוקולד שחשודים כנגועים בחיידק. הגבר קיבל טיפול במוקד ושוחרר בצהריים לביתו. תוצאות התרביות שיבהירו האם מדובר בסלמונלה יגיעו מחר.

הבוקר עדכן בית החולים הציבורי "אסותא" באשדוד כי במחלקת הילדים מאושפזים שני ילדים, אשר אחד מהם אובחן כחולה בסלמונלה, ואחד מהם עם חשש לכך שנדבק בחיידק. נוסף לכך, שני מקרים נוספים של חשד לסלמונלה התגלו היום.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע הערב כי חברת שטראוס עדכנה כי נמצא חיידק סלמונלה גם במוצרים שיצאו מהמפעל ושווקו לצרכנים. בהודעה הובהר כי מדובר במוצרים שהינם במסגרת הריקול שהוכרז. "משרד הבריאות ביצע לאורך היום ביקורת שבמסגרתה נעשו מספר פעולות בדיקה נוספות שלאחריהן יוחלט על הצעדים הבאים", נמסר עוד. עוד מבקש משרד הבריאות להבהיר כי התשובות שהתקבלו הם ממוצרים שנמצאים במפעל ולא מוצרים המצויים בשוק. 

בשטראוס מציינים שהריקול הינו גם למוצרים שיוצרו בפברואר, זאת כיוון שהחברה נטלה "מרווח ביטחון". יחד עם זאת, המוצרים שיצאו מהמפעל לפני חודש וחודשיים אמורים היו להיות נקיים לחלוטין - כי אמורות היו להילקח מהם דגימות על בסיס קבוע.

חיידק הסלמונלה גורם לרוב תסמינים קלים וחולפים וברוב המקרים לאחר מספר ימים יש החלמה מלאה. לצד זאת, ציינו, נדרשת תשומת לב מיוחדת באוכלוסיות מדוכאות חיסון וקשישים.

תגיות:שוקולדשטראוססלמונלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה