חדשות בארץ

לאחר 10 שעות דיונים סוערים: ח"כ עמיחי שיקלי הוכרז כפורש מסיעת ימינה

רוב חברי ועדת הכנסת הצביעו בעד ההחלטה להכריז על ח"כ שיקלי כחבר כנסת פורש. שיקלי צפוי להגיש בבית המשפט ערעור על ההחלטה

  • כ"ד ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ועדת הכנסת הכריזה הערב (שני) ברוב קולות על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה. שיקלי עצמו צפוי להגיש בבית המשפט ערעור על ההחלטה.

להכרזה על פורש יש משמעויות דרמטיות לגבי עתידו הפוליטי של שיקלי. אם לא יתפטר מהכנסת אחרי ההכרזה, הוא לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות במסגרת הליכוד או הציונות הדתית, וגם אם יקים מפלגה עצמאית לא יוכל לרוץ איתן ברשימה משותפת. גם בכנסת הנוכחית ייאסר עליו להיות חלק מסיעה, הוא לא יוכל להציע הצעות אי אמון בממשלה, לא יזכה למימון מפלגות שוטף ויוכל להגיש הצעות חוק פרטיות רק על חשבון מכסה של סיעות אחרות; כך גם אם ירצה לכהן כחבר ועדה - רק אם אחת הסיעות האחרות תקצה לו מקום. בנוסף, אם תוקם ממשלה אחרת בכנסת הנוכחית, שיקלי לא יוכל לכהן בה כשר או סגן שר, אלא אם כן יתפטר מהכנסת מיד אחרי ההכרזה כפורש, ואז כל הסנקציות וההגבלות יבוטלו.

במהלך הדיון היום, הטיח חבר הכנסת שיקלי דברים קשים בימינה ובבנט ואמר "בנט ושקד פגעו פגיעה קשה בעמוד התווך. את הנזק האדיר של האזרח ייקח שנים ארוכות לתקן". עוד תקף: "מאורע חסר תקדים בישראל, דגלים שחורים מתנוססים מעל מה שימינה עשו. זו חובה להתנגד לעוולה הזו, שכל כולה רדיפת כבוד ושררה".

תגיות:עמיחי שיקליימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה