חדשות בריאות

אחרי ביטול חובת עטיית המסכות: האם תבוטל חובת הבדיקות בנתב”ג?

במערכת הבריאות שוקלים לבטל את חובת בדיקות הקורונה בנחיתה בנתב"ג ובמעברי הגבול

  • כ"ג ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחר ביטול חובת עטיית המסכות, במערכת הבריאות שוקלים לבטל את חובת בדיקות הקורונה בנתב"ג - כך דווח הבוקר (ראשון) בידיעות אחרונות.

כזכור, אמש בוטלה חובת עטיית המסכות גם בחללים סגורים, והיא תימשך רק במקומות בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה: בתי חולים, בתי אבות, קופות חולים, מרפאות, מוקדי רפואת חירום וטיסות בינלאומיות. בנוסף, תחול על כל מאומת חובת בידוד. ‏במשרד הבריאות ממליצים לאוכלוסיות בסיכון להמשיך להשתמש במסכות בחללים סגורים.

הגבלות הקורונה שנותרו הן חובת הבדיקות בנחיתה בנתב”ג ובמעברי הגבול בעת החזרה לישראל, וכן חובת בידוד למאומתים, כולל מחוסנים.

במערכת הבריאות נשמעות בימים האחרונות קריאות לבטל את חובת הבדיקות בנתב”ג. הנימוקים לכך הן אחוז המאומתים בקרב הנוחתים נמוך מאוד, התחלואה הכללית בירידה והחיסון זמין לכולם. טיעון נוסף לטובת ביטול הבדיקות היא עלותן הגבוהה, שמגיעה למאות רבות של שקלים כשמדובר במשפחה.

בקרוב יתקיים דיון בעניין זה. אחד הכיוונים המסתמנים הוא שלב ביניים – בידוק מדגמי ואקראי של נוסעים מסוימים. עם זאת, ייתכן שיוחלט על ביטול מלא. בימים הקרובים תתקבל ההחלטה.

כרגע לא נשקלת אפשרות לבטל את הבידוד, אולם גורמים במשרד הבריאות מציינים כי ירידה במספר המאומתים היומי לכמה מאות תחייב חשיבה מחדש בעניין זה. ביטול חובת הבידוד, שעומדת כיום על חמישה עד שבעה ימים, תגרום לכך שההתייחסות למחלת הקורונה תדמה למחלות זיהומיות אחרות, כדוגמת השפעת.

תגיות:מסכותקורונהבדיקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה