חדשות בארץ

סדקים נוספים בקואליציה השברירית: רע"מ מחרימה את הדיון על הכרזתו של שיקלי כפורש

בממשלה חוששים שהמצב הביטחוני יוביל לכך שח"כים ממפלגת רע"מ יעזבו את הקואליציה ויגרמו להתפרקותה

  • כ"ג ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

גורמים בכירים בקואליציה אומרים כי הם מוטרדים יותר מרע"מ מאשר מח"כ נוסף שיערוק - כך פורסם הבוקר (ראשון) ב'ישראל היום'. לדבריהם, בקואליציה חוששים שהמצב הביטחוני הרעוע יגרום לנציגים ערביים ממפלגת רע"מ לפרוש מהקואליציה. "אנשים לא מבינים באיזה לחץ נמצאים הנציגים הערבים. אם המצב הביטחוני יסלים - יהיה להם קשה עוד יותר. מנסור עבאס מאמין גדול בקואליציה, ולא רוצה בשום פנים ואופן לפרוש או לפרק, אבל בתוך המפלגה שלו המצב לא דומה. אנשים כמו מאזן גנאים או וליד טאהא נתונים ללחצים גדולים, ולא רואים עצמם כפופים ישירות לעבאס. אי אפשר לדעת מה יקרה שם".

עוד מציינים הבכירים כי החשש בקואליציה הוא גם מקרב חברי כנסת בימינה שעלולים לפרוש: איילת שקד, ניר אורבך ואביר קארה. עם זאת נציין כי מקורביהם אומרים כי הם לא מדברים על פרישה כעת.

על פי הדיווח, המפלגות השמאליות מעוניינות מאוד לשמור על שלמות הממשלה. "השמאל בלחץ לא פחות מהימין. גם בצד השמאלי של הממשלה יודעים שאם הממשלה מתפרקת, הסיכוי שלהם לחזור לשלטון נמוך", מסבירים הגורמים. "הם רוצים לשמור על הממשלה הזאת, ובגלל זה ניתן עכשיו להשיג הישגים משמעותיים יותר לימין, שיפייסו את הציבור הימני. האסטרטגיה היא לקחת את המשבר סביב פרישת סילמן ולמנף אותו לתוצאות ולהישגים שאפשר להשיג לציבור הימני".

בתוך כך, מפלגת רע"מ החליטה להחרים את הדיון על הכרזת ח"כ עמיחי שיקלי כפורש, ויו"ר סיעת רע"מ ווליד טאהא לא יגיע לדיון בוועדת הכנסת ביום שני, זאת כחלק מצעדי הקפאת חברות סיעתו בקואליציה ובפעילות הפרלמנטרית.

שיקלי העביר מסמך לוועדה ובו ציין 98 הבטחות של חברי מפלגת ימינה, ובראשם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד, שלטענתו הופרו במהלך מערכת הבחירות האחרונה ועד ליום הקמת הממשלה. במקביל, עתר שיקלי לבג"ץ על מנת שזה יוציא צו על תנאי שיחייב את ראש הממשלה בנט להגיע לדיון בוועדת הכנסת על הכרזתו כפורש.

נוסף על כך ביקש שיקלי מבית המשפט לדחות את השימוע שנקבע למחר ולתת לו שהות רבה יותר להתכונן אליו, לפחות 30 יום, ולאפשר לו לזמן עדים על מנת לתמוך בטיעוניו. בעתירה שהגיש טען שיקלי כי "בשיהוי נעדר כל הסבר ונימוק, לאחר שישנו שנת חורף ארוכה של כמעט שנה, פתאום החליטו המשיבים לזמן את העותר מייד, כאן ועכשיו, לדיון בבקשת הפרישה".

"לשיטתם של המשיבים הנכבדים, מחלוקת עובדתית משמעותית, המתייחסת לאירועים הנפרסים על פני זמן רב, ניתן ויש לברר בתוך ארבעה ימים בלבד, מבלי לאפשר לצד הנפגע זכות טיעון על ידי הבאת עדים, הצגה ויזואלית של אסמכתאות או מינימום של זמן סביר להתכונן... בשורה של החלטות שרירותיות נעדרות כל מקור סמכות חוקי, קיצצו המשיבים את נוצותיו של העותר, נחושים במשימתם למנוע ממנו להתכונן כראוי לדיון", לשון שיקלי.

בתוך כך סגן השר אביר קארה הודיע כי יפעל נגד ההחלטה להכריז "פורש" על שיקלי. "אעשה כל שביכולתי כדי למנוע את ההפרשה של עמיחי שיקלי; הצעתי לו שיצביע בשמונת השבועות הקרובים איתנו, ובתמורה נמנע את ההפרשה מימינה - בנט מכיר את ההצעה", אמר.

תגיות:קואליציהעמיחי שיקלירע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה