הרבנית חגית שירה

ההודיה מביאה אותך ישר לכיסא הכבוד

אין מלאך הממונה על התודה. אומר הקב"ה: כשיהודי אומר תודה, תביאו אותו ישר אלי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"מלכותא דארעא כעין מלכותא דרקיעא", אמר רב ששת, והכוונה היא שסדרי המלכות בארץ דומים ומקבילים לסדרי המלכות אצל הקב"ה

כן, בדיוק כמו כאן בעולם הזה, שכשאת צריכה משהו את לא הולכת ישירות לראש הממשלה או לנשיא המדינה, אלא פונה למשרדים קטנים או לפקידים, והם בודקים ומטפלים, ככה זה גם בשמיים!

יהודי מבקש פרנסה, הוא מרים את העיניים לשמיים וזועק: אבא, פרנסה! התפילה שלו עולה למלאך הממונה על הפרנסה.

יהודי מבקש בריאות: אבא, בריאות, אבא, תרפא אותי... התפילה שלו עולה ומגיעה למלאך הממונה על הבריאות.

כן, יש בשמיים מלאך הממונה על זיווגים, על שלום, על שמחה, על כל דבר.

ועכשיו, אני בטוחה שזה לא כל כך מוצא חן בעיניך מפני שאת רוצה שהתפילה שלך תגיע ישירות לאבא, נכון? את רוצה שכשאת מתפללת, הוא יטפל בך, כי הוא המלך. הוא הרופא הכי גדול, הוא מנהל הבנקים העולמי, הוא השדכן, הוא – אין עוד מלבדו!

אומרים חז"ל, ותזכרי את זה כל הזמן – אין מלאך הממונה על התודה. אין! אמר הקדוש ברוך הוא: כשיהודי אומר תודה, תביאו אותו ישר אלי.

בואו שעריו בתודה – ברגע שאת אומרת תודה - את נכנסת בשער מיוחד ועומדת לפני כיסא הכבוד. את מבינה? ולכן, אם את צריכה משהו מהשם – תפתחי בהודיה אמיתית, הודיה מכל הלב, כי ההודיה היא המפתח שפותח את כל השערים, ההודיה מעבירה אותך דרך מנהרה מיוחדת היישר לכיסא הכבוד.

פסח, פריחה, התחדשות, אביב... ושער פתוח. כן, אומר הזוהר הקדוש – כמה חשיבות יש להודיה בחג החירות. הוא כותב לנו כך: כל אדם שמדבר ביציאת מצרים ובאותו סיפור שמח בשמחה, עתיד הוא לשמוח בשכינה... וכשעם ישראל משבחים את הקדוש ברוך הוא, מספרים בניסים המופלאים שהיו ביציאת מצרים באותה שעה כונס הקדוש ברוך הוא לכל פמליא שלו, ואמר להם: לכו ותשמעו את סיפור השבח שלי שמדברים הבנים שלי ושמחים בגאולתי. אז כולם מתכנסים, ובאים ומתחברים עם ישראל, ושומעים סיפור השבח... אז מתווסף כוח וגבורה למעלה... כמו מלך שמוסיף כוח וגבורה שמשבחים גבורתו ומודים לו (זוהר בא).

זו העבודה העיקרית בימי החג הקסומים הללו. ולא סתם הם צבועים באביב ובפריחה – שבעה ימים להודות! לספר בשבח יציאת מצרים - תפתחי מעם לועז, מדרשים, הגדות מאוירות ומשולבות בסיפורי ניסים, ופשוט שבי עם הילדים ותספרי, תשבחי את השם, תתרגשי, וכן, תחפשי גם את הניסים שבחייך, ותגידי עליהם תודה. כך תזכי להגדיל את שמו את יתברך, הישועות יאירו אליך ויישפכו עליך ממש כמו אז, והעיקר – את תזכי ותעמדי בכל רגע לפני כיסא הכבוד, קרוב-קרוב בלי שום מתווכים – ישר לפני ה'.

תגיות:הודיההרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה