סגולות

שולחן הסדר כסגולה לשלום בית: מגוון סגולות לליל הסדר

לילדים טובים, לרפואה, לפרנסה, לשלום בית ועוד ועוד: בפסח שערי שמים פתוחים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כתבו המקובלים: כפי שיערוך את ליל הסדר כראוי - כך יתנהל סדר השנה הבאה להצלחה מרובה (קדושת ליל הסדר, הרב טויסיג). בליל הסדר כל השערים פתוחים בשמיים, ולכן מומלץ לערוך את שולחן הסדר ואת הלילה הקדוש הזה כולו בשמחה ובהשתדלות יתירה. ומי שיזכה לקיים את כל 15 הסימנים כראוי - מסוגל מזלו להשתנות מרעה לטובה, ולצאת כבן חורין מכל צרותיו (נתיבות שלום).

· סגולה לילדים טובים: כתב מספר "מנוחה וקדושה" לתלמיד ר' חיים מוולוז'ין: בשעה שמצה ומרור מונחים לפניך, זה הזמן להשריש יראת שמיים ואמונה לילדים, ולא בזמן אחר. לכן יתאמץ האב להעביר את נסי ההגדה בהתפעלות לילדיו, ויזכה הרבה.

· סגולה עצומה לשנה טובה: כתב מרן החיד"א בשם האר"י הקדוש, שהנזהר בפסח בחמץ, אפילו בכל שהוא, בטוח שתעלה לו שנה טובה. והוסיף ר' חיים פלאג'י בשם האר"י הקדוש: ומובטח לו שלא יחטא כל השנה.

· סגולה נפלאה לרפואה שלמה: כתב הזוהר הקדוש שהמצה נקראת "מיכלא דאסוותא", שפירושו 'מאכל הרפואה', ויכוון אחר אכילת הכזית בליל הסדר, "מיכלא דאסוותא", לרפואה שלמה. יום טוב מלזעוק ורפואה קרובה לבוא.

· סגולה עצומה לפרנסה לכל השנה: שהבעל יסדר בעצמו את קערת ליל הסדר, שהיא כנגד המלכות, שספירת המלכות משפיעה פרנסתו של אדם. ויסדר בשמחה יתירה (ר' סלמאן מוצפי זצ"ל) לא לפספס.

· סגולה לרפואת הנפש והגוף: כתב בכף החיים: יאכל את שיעורי המצה כהלכה, וישתה 4 כוסות, ובזכות כך יזכה שלא יצטרך לאכול ולשתות מי המרים וסמים לרפואה.

· סגולה לשלום בית: יערוך את שולחן ליל הסדר יחד עם רעייתו, בכלים נאים לפי כוחו, ויכוון מקום להסיבה, ובסיום יאחלו זה לזה פסח כשר ושמח. אל תוותרו על סגולה זו.

· ולסיום, סגולות, עצות והנהגות לפסח וליל הסדר:

א. יתן סכום כסף מכובד לקמחא דפסחא, ועל ידי כך יאיר מזלו ביותר.

ב. יקנה לאשתו מתנה לחג (תכשיט או בגד), ויכין שקית ממתקים לכל ילד כשי על ערנותם בליל הסדר.

ג. יעבור על נוסח ההגדה, ויכין מעט ביאורים לפי הבנת המסובים. ויסדר לכולם הגדה מסוג אחד, אם אפשר.

ד. אישה תאמר בליל החג את ההלל השלם עם ברכה, מילה במילה, ותתמלא בסבלנות ובשמחה לכל הלילה, ואשרי חלקה.

ה. מומלץ מאוד שבעל הבית יכין מבעוד יום שקיות של מצות במשקל הראוי, וכן של המרור, ויצטייד באורך רוח, ללא שום קפידה חלילה למשך כל הלילה, ואשרי חלקו.

פסח כשר ושמח לכל עם ישראל.

תגיות:ליל הסדרסגולותפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה