חדשות בארץ

סילמן: ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה - סופית

יו"ר הקואליציה לשעבר, עידית סילמן, הודיעה כי לא תחזור בה מפרישתה מהקואליציה: "קוראת לחבריי בקואליציה ובסיעה להקים ממשלה ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית"

בנט, בעיגול סילמן (צילומים: מרק ישראל סאלם, פול; יונתן זינדל, פלאש 90)בנט, בעיגול סילמן (צילומים: מרק ישראל סאלם, פול; יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת עידית סילמן (ימינה), שהודיעה בשבוע שעבר על פרישתה מהקואליציה, הבהירה היום (ראשון) כי אינה מתכוונת לחזור בה מהחלטתה, וקראה לחבריה בימינה להקים ממשלת ימין.

"ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה הנוכחית היא ערכית ולכן היא סופית", מסרה סילמן בתגובה ללחצים שמפעילים עליה חברים בסיעתה ובקואליציה לחזור בה מהפרישה. "אני קוראת לחבריי בקואליציה ובסיעה להביא לידי ביטוי את עמדת רוב הציבור בישראל, ולהקים ממשלה ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית".

השר לשירותי דת, מתן כהנא, אמר מוקדם יותר, בכניסה לישיבת הממשלה, כי "ימינה לא מתפרקת, ימינה רוצה בהמשך קיומה של הממשלה הזאת. הממשלה הזאת עושה הרבה דברים חשובים לאזרחי מדינת ישראל. יש לנו הרבה דברים חשובים לעשות. כל מה שצריך לעשות זה לחזור לקווי היסוד עליהם הסכמנו כשנכנסנו לממשלה. זאת ממשלה טובה, והיא צריכה להמשיך לעבוד".

בהתייחסו לפרישתה של סילמן מהקואליציה, אמר כהנא: "התכתבתי עם סילמן. היא עברה תקופה מאוד קשה בחודשים האחרונים, תקיפות חוזרות ונשנות. בסוף הגיע הרגע שבו היא נשברה. לצערי, היא בחרה לעבור לחיק אלה שלטענתה עשו את התקיפות האלו. אני מצר על כך. שום דבר מהותי לא השתנה מאז שהקמנו את הממשלה, הדברים שבגינם היא הוקמה עדיין רלוונטיים והיא צריכה להמשיך ולעבוד".

בתוך כך, העיתונאית איילה חסון דיווחה היום כי גורמים בממשלה פנו למשפטנים על מנת לנסח הסכמות עם הרשימה המשותפת. על פי ההערכות, לא מדובר בכניסה רשמית של המפלגה הערבית לקואליציה אלא בכך שהיא לא תצביע בעד פיזור הכנסת, תשמש רשת ביטחון לממשלה ותאפשר את המשך קיומה.

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד אמר בתגובה לפרסום: "קואליציה עם המשותפת? כנראה שבנט איבד את זה". יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הגיב ברוח דומה: "תגידו, אתם השתגעתם? ממשלת דמים בתמיכת תומכי טרור, לא עוצרת באדום וממשיכה בדרך לביזיון הלאומי באובדן הציונות במדינת ישראל. חייבים לפרק את הממשלה הרעה הזאת אחת ולתמיד ולהקים ממשלת ימין מלא מלא, לפני שבנט יפתח במו"מ עם נסראללה".

תגיות:ימינהמתן כהנאעידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה