שידוכים וחיפוש זוגיות

מתקשה להחליט? כך תתאמני כדי להגיע להחלטות החשובות באמת

אם תבחרי לעשות את הניסיון הקטן הזה, תראי שינוי נפשי לטובה. תרגישי כיצד הביטחון שלך בעצמך וביכולת שלך לבחור דברים טובים עבורך, עולה מדרגה

  • ט' ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לעיתים קרובות, נראה כאילו קיבלת החלטה "ללכת על זה בכל הכוח", לא להרפות עד שתמצאי עצמך תחת חופת קטיפה עטופה בשמיים זרועי כוכבים. מכירה את אלה שמצהירות "הפסח הזה אהיה כבר נשואה", "יומולדת הבא אני לא חוגגת לבד ויהי מה", "זאת הפעם האחרונה שהצעה טובה נופלת ככה". אבל בעצם, בתוך תוכך, בתת מודע, בעמקי של הלב, התחייבת רק לנסות עד שיהיה ממש בלתי נסבל.

כדי להצליח לקבל החלטה משמעותית כל כך עבור החיים שלך, את צריכה להעז ולומר בכנות, מה את באמת רוצה ומרגישה. ואז ללכת על זה בכל הכוח. ולא. זאת לא קלישאה. החרדה מפני החלטה שגויה שאמורה ללוות אותך עד 120 שנה עלולה להיות מוחצת כל כך, עד כדי כך שאת יכולה בטעות ובלי משים לפתח התנהגויות שמרחיקות אותך ממנה. חוסר החלטיות היא אחת הדרכים הפופולאריות להישאר בגבולות הבטוח והמוכר. זאת הסיבה שאנשים שנחשבים מוצלחים מאד בקריירה שלהם, הם כאלה היודעים לקבל החלטות בזמן אפס. הבשורה המשמחת היא שזו יכולת נרכשת. ואם יש לך את הכלי הזה כבר בגזרות אחרות בחייך, תוכלי להטמיע את היכולת הזו גם במציאת זוגיות.

אם את שייכת לזן המתלבט, או מאלה שמעדיפים להימנע מהם כדי לא להיות כבולה בהחלטה הזו בשבעים שנה הבאות לפחות,  את יכולה לאמן את השריר הזה ולחזק אותו על ידי קבלת החלטות מהירות בדברים קטנים וחסרי משמעות. זה יישמע לך אולי מגוחך, ייתכן שלא תביני כיצד פעולה קטנה וזניחה כל כך, יכולה לסייע לך לקבל החלטות גדולות יותר וכבדות משקל. אבל אם תבחרי בכל זאת לעשות את הניסיון הקטן הזה, תראי שינוי נפשי לטובה. תרגישי כיצד הביטחון שלך בעצמך וביכולת שלך לבחור דברים טובים עבורך, עולה מדרגה.

אז כיצד מתרגלים את שריר קבלת ההחלטות? כשאת מזמינה שמלה לשבת לעצמך, הכריחי את עצמך לבחור אותה בטווח זמן של רבע שעה בלבד כולל הזנת פרטי התשלום. יצאת למסעדה עם חברה? החליטי שאת בוחרת מנה תוך חצי דקה. ברגע שבחרת, אל תשני את דעתך. משוטטת בין הטורים בסופר? קחי את המצרכים תוך 15 שניות.

אם עומדת לפתחך החלטה חשובה והרת גורל כמו: האם לקבל הצעת עבודה, האם  להיענות בחיוב לבקשה שתדרוש ממך מאמץ מסוים, הציבי לעצמך מועד לקבלת ההחלטה, ואל תתני לך למשוך את הזמן כמו מסטיק או עד שההצעה לא תהיה רלוונטית. אל תשאירי את העניין פתוח על השולחן, מחכה יד גואלת שתביא את החותם הסופי. הקציבי לעצמך זמן הגיוני הדרוש לקבלת החלטה ועמדי בה.

ואם את שייכת לזן שדווקא לא מתקשה בקבלת החלטות, האימון שלך יהיה בכך שלא תהרהרי על ההחלטה שקיבלת ולא תתחרטי עליה. פשוט תסמכי עליך ועל האינטואיציה הבריאה שלך. על תתני לרעשי רקע לבלבל אותך או להחליש את דעתך. הניחי את הסערות מחוץ לדלת וסגרי אותה אחריך כשאת שלמה ובטוחה במה שבחרת לעשות.

עם הזמן ועם האימון תבחיני כיצד הוא משפיע על תנודות הנפש שלך, על המקומות העמוקים, כיצד את מצליחה לצלול ולקבל החלטות איכותיות במהירות ומבלי להיות אכולת חרטות.

האימון הזה יבנה אצלך אמון ביכולתך לבחור את הפרטנר המושלם והמתאים עבורך.

אין כלה שלא מכירה את "ליל החרטות". זהו הלילה שאחרי ה"וורט", אחרי שהכל נסגר למזל טוב וברכה. זהו הלילה שבו יוצאים ממחבואם כל השדים, כל המחשבות הכמוסות, הפחדים, הרגשות. יש משהו בהחלטה חותכת שסוגרת את שערי האפשרויות הבלתי מוגבלת, שמכניסה אותך לסד צר שלוחץ לך על הריאות. "האם בחרתי נכון?", "האם אני עתידה להתחרט על כך?", "אולי מחכות לי אפשרויות אחרות טובות יותר?".

לכן את צריכה לאמן את השריר הזה שבוטח בך, סומך על היכולת שלך לבחור נכון. לדעת מה טוב עבורך.

וכשהוא יבוא, את תדעי כבר לזהות בשלווה שמצאת מנוח לכף רגלך, שאת יכולה להניח רגל בוטחת על אדמתך. שעולם שלם עוד מחכה לך ועוד דברים רבים כל כך ייולדו.

לכי על זה: אמני את יכולתך לקבל החלטות איכותיות במהירות ובשלווה נפשית על ידי כך, שתתאמני על קבלת החלטות בזק במקרים איזוטרים כמו קניות.

תגיות:החלטהשידוכים וחיפוש זוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה