בריאות ותזונה

מעיים רגיזים? כך תאזנו אותם בשלושה צעדים פשוטים

סובלים מעצירות או שלשול ותופעות נלוות כמו טחורים - לעתים קרובות? יש מה לעשות! איזון של חיידקי מעיים, בשלושה צעדים פשוטים

אא

אנשים רבים שלרוב מוגדרים כאנשים בריאים - מרגישים לא אחת בעיות קיצוניות במעיים. 

אם אתם נמנים על אותם אנשים, ולעתים קרובות נתקפים בכאבי בטן וקיבה, בכאבים לא מוסברים בחלל הבטן, בעצירות או בשלשול - ייתכן ואתם סובלים ממה שהרפואה מכנה כ'מעי רגיז'. 

ארבעת הצעדים הפשוטים שלפניכם, יעודדו איזון במעיים שלכם:

הדרך הראשונה - צריכת פרוביוטיקה

פרוביוטיקה חשובה ביותר לבריאות הגוף שלנו, ובעיקר כשמדובר במעיים - בהם יושבים חיידקים 'ידידותיים' החיוניים לגופנו. תוכלו לצרוך את הפרוביוטיקה בהתאם להנחיית רופא, הן כתוסף תזונה והן במזונות הבאים:

גבינת גאודה, גבינת קוטג', גבינת מוצרלה, יוגורט, כרוב כבוש בכבישה ביתית, מלפפון חמוץ בכבישה ביתית - מלפפון שהושרה בתוך צנצנת עם מים ומלח למשך כמה ימים. 

ניתן גם לצרוך פרוביוטיקה כתוסף מזון שמכיל 8 מיליארד חיידקים לכל מנה, וכולל בתוכו זנים של חיידקי לקטובצילוס וביפידיבקטריום. 

הדרך השנייה: אל תשפכו בנזין על השריפה. כבו אותה

אנשים רבים שרוצים להיפטר מבעיות מעיים - ממשיכים לנהוג בהרגלי אכילה מגונים שכוללים שומנים שאינם טובים, מזון מתועש, חלב ומוצריו, מוצרים עם רמת סוכר גבוהה, סוכר לבן, לחם לבן ומוצריו ועוד. צריך לדעת שאם ברצוננו להשיג איזון אנחנו מוכרחים לכבות את 'השריפה' שהביאה לכתחילה את הכאב והבעיות, על ידי הימנעות טוטאלית מרשימת המזונות המביאים אותה. 

בד בבד, כדאי להימנע ככל הניתן מלקיחת תרופות אנטי דלקתיות כמו אדוויל ואיבופרופן, שאף הן ידועות כמעודדות חוסר איזון במעיים. 

הדרך השלישית: שנו היטב, שתו הרבה מים ועשו ספורט

איכות החיים שלנו היא פקטור לא פחות חשוב מכל האחרים, כשזה מגיע לאיזון מעיים. שינה טובה, שתיית מים ברמה מספקת ועשיית ספורט מדי יום ביומו, תורמים אף הם לאיזון זה. 

יש מי שאומר שגם הלחץ עשוי לגרום לחוסר איזון במעיים ולהתחלה של תופעות כמו עצירות ושלשול, טחורים או פיסורה ועוד. לכן, חשוב מאוד לוודא שאתם לא חיים חיי לחץ ברוב הזמן, ולנהל את רמת המתח שלכם באופן כזה שלא תצאו 'מהכלים' לעתים קרובות (ועדיף בכלל לא).
 

תגיות:בריאותמעיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה