חדשות בארץ

הרב דוד לאו בטור מיוחד בעברית ובערבית: "קחו אחריות על הדם הנשפך ברחובות"

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, פונה למנהיגי הדת המוסלמית: "מה מניע את אותם רוצחים שפלים לטבוח בילדינו, נשינו וזקנינו? קחו אחריות על חילול חודש הרמאדן והפיכתו לחודש של רצח"

  • ה' ניסן התשפ"ב
הרב דוד לאו (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, כתב טור מיוחד שפורסם בעברית ובערבית, ובו הוא קורא למנהיגי הדת המוסלמית, לקחת אחריות.

"אבישי יחזקאל ירד בסך הכול מביתו לטייל ברחוב עם התינוק הקטן שלו. יעקב שלום נסע במכוניתו הפרטית בדרכו לארוחת ערב עם ארבעת ילדיו. ויקטור ודימה סיימו יום עבודה בדרכם לדירתם. אמיר מיהר להציל חיים. הם, כמו ששת הנרצחים האחרים בימים האחרונים, בחדרה ובבאר שבע, נרצחו בידי מחבלים אכזריים צמאי דם, שירו בהם מטווח אפס, דקרו, וידאו הריגה, הרסו משפחות שלמות, הטילו אסון על ילדים רכים, אלמנות ויתומים רבים", פתח הרב הראשי את דבריו.

"למה? מדוע? איך ייתכן שהחודש הקדוש הזה עבור בני העדה המוסלמית, הפך להיות חודש קטלני, רצחני, אכזרי כל כך? מה מניע את אותם רוצחים שפלים לטבוח בילדינו, נשינו וזקנינו ברחובות העיר?", תהה הרב לאו.

"מדי שנה הופך החודש הזה לאלים יותר ויותר, ותמיד נשמעת האמירה שמדובר במחבלים שעברו הקצנה דתית. זעקתם הנוראה – 'אללה אכבר' – מעידה על היעד והמניע הדתי-מוסלמי מאחורי הפיגוע, ואני חושב שהגיעה העת.

"הגיע הזמן שמנהיגים רוחניים דתיים מוסלמים יקומו ויזעקו, די! הדת המוסלמית, כמו שאר הדתות, איננה מקדשת, מאפשרת, מתירה או משבחת רצח ואלימות כאלו. די להפוך את החודש הקדוש הזה עבור המוסלמים לחודש של דם, רצח, כאב ודמעות של חפים מפשע", קרא הרב לאו מדם ליבו.

"גם ביהדות ישנם חודשים קדושים, אבל ביהדות אנחנו מסבים יחדיו לליל סדר, יושבים בסוכת שלום, עורכים חשבון נפש בימי הרחמים והסליחות. מי חושב על הרג? מי הופך ימי קודש למסע של חורבן? על איזה אדנים מתבסס החינוך של הדורות הבאים?

"כל עוד המנהיגים הדתיים המוסלמים אינם עושים זאת, נותרת תחושה שהדת המוסלמית משלימה כביכול עם הרוצחים והמחבלים הללו, שזוכים להערכה ולהערצה במסגדים, בבתי ספר ערביים, ובכפרים שמהם יצאו.

"על רקע האלימות הנוראה ברחובות, על רקע הרציחות האכזריות, על רקע שפיכות הדמים הזו, חייב כל מנהיג דתי מוסלמי בימים אלה, לקום ולזעוק: 'זו איננה הדת המוסלמית'", ביקש הרב לאו במכתבו, "הדבר הזה הוא אסור, אנו מגנים אותו. מי שרוצח הוא רוצח ואינו קדוש. על חבריי מנהיגי הדת המוסלמית לקרוא כעת לכל מי שבידו, לעשות הכול כדי לעצור את הפיגועים, הרציחות ושפיכות הדמים ברחובות ישראל.

"משיחותיי עם מנהיגים פוליטיים ערבים, עם תושבים ואזרחים ערבים, הם מגנים את הרציחות הנוראות הללו. אבל התחושה היא שיש גיבוי – או לכל הפחות שתיקה בנושא – מצד המנהיגים הרוחניים, הדתיים, המוסלמים. עד כה לא נשמע הקול של רובם המוחץ, וזו חובת השעה.

"למנהיגות הדתית המוסלמית יש אחריות בעת הזאת. אם ישמיעו את קולם, אם יזעקו את הזעקה הזו, אולי יצליחו למנוע את המשך ההסלמה ומסע הרצח הנתעב הזה של המחבלים המוסלמים הקיצוניים.

"מנהיגי הדת המוסלמית, עליכם לזעוק את הזעקה על חילול החודש הקדוש לכם כל כך, ועל הפיכתו לחודש של רצח ואלימות במקום חודש של קדושה, במסגרת הדת המוסלמית. האם זה הדבר שהנכם מבקשים להנחיל לדורות הבאים? לצעירים? שחודש הרמדאן הוא חודש של רצח, טבח ואלימות?

"כולנו בניו של האלוקים. על כולנו, בני כל הדתות, קיימת החובה האלוקית המוסרית והאנושית של 'לא תרצח', ואם המנהיגים הרוחניים המוסלמים לא יעשו זאת כעת; אם לא יזעקו 'די להשתמש בשם הדת שלנו לביצוע מעשי רצח וטבח' – הם לא יוכלו לומר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה', כי גם בידם הדבר", סיים הרב הראשי את דבריו הנוקבים.

תגיות:הרב דוד לאומוסלמירמאדןפיגועים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה