חדשות בעולם

פשעי המלחמה של פוטין נחשפים: עשרות גופות כפותות ברחובות

הרוסים נסוגו ממחוז קייב, ואז נתגלו פשעי המלחמה הנוראיים שביצע צבאו של פוטין: עשרות גופות אזרחים כפותות ברחובות, אזרח נורה ליד אשתו ובנו

  • ב' ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הצבא הרוסי נסוג בימים האחרונים ממחוז קייב, והכוחות האוקראינים כבשו מחדש את העיר. פשעי המלחמה והזוועות שביצע צבאו של פוטין נחשפו: בעיר אירפין גילו החיילים עשרות גופות כפותות, של גברים הלבושים בבגדים אזרחיים. ראש העיר, אולכסנדר מרקושין, ציין כי 300 אזרחים נהרגו בחודש האחרון, והם נקברו בקבר אחים כיוון שבתי הקברות היו בשליטה רוסית. עוד דיווח ראש העיר כי לפחות 50 אחוז ממבני העיר והתשתיות הקריטיות נפגעו.

לפני כחודש פורסם סרטון שבו נראה אזרח אוקראיני נורה למוות, בעת שהוא מנסה להימלט מקייב. אשתו ובנו בן ה-6 היו לצידו בשעת הרצח. אותו אדם נראה יוצא מרכבו עם ידיו למעלה, ואז נורה על ידי צוות טנק רוסי. בתחילת החודש התפרסם סרטון בו יורה הצבא הרוסי בזוג אוקראיני.

עשרות גופות מוטלות ברחובות, ועובדי הפינוי מתמודדים עם מראות קשים. אולנה חלושקה, חברה בקבוצה נגד שחיתות באוקראינה, מדווחת כי חלק מהגופות הושחתו על ידי כוחות רוסים לפני שנסוגו.

עיתונאים זרים השוהים באיזור הערים הללו טוענים כי מדובר בתמונות קורעות לב, כשגופות של מאות אזרחים באוקראינה מוטלות לצדי הכביש לאחר שנרצחו בידי הרוסים.

בכיר בלשכת זלנסקי צירף למפסר תמונות זוועה בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "האנשים האלה לא היו בצבא. לא היה להם נשק. הם לא היוו איום. כמה עוד מקרים כאלה קורים עכשיו בשטחים הכבושים?"

העיתונאית הישראלית הדס גרינברג ציינה: "סיירתי אתמול בפרברים סביב קייב שהצבא הרוסי נסוג משם. מראות קשים. לאורך הכבישים עשרות גופות מוטלות של חיילים רוסים. הרוסים השאירו ציוד רב".

נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי הזהיר שהכוחות הרוסיים ממלכדים גופות ומטמינים מוקשים ומטעני חבלה בשטחים שאותם נטשו. "הרוסים עדיין רוצים לקדם אסון מוחלט גם בעת נסיגתם. הם מציבים מלכודות בכל השטח – הם מטמינים מוקשים בבתים, בציוד, ואפילו על גופות של אנשים שנהרגו. יש הרבה חוטי תיל שמפעילים מטעני חבלה, והרבה סכנות אחרות.

"אני קורא לכולם להיות ערניים ולהיערך להתקפות נוספות" הוסיף זלנסקי. "עלינו להמתין עם החזרה לשגרה, ולחכות שנוודא שהשטח נקי ושהסכנה באמת חלפה".

תגיות:פוטיןפשעי מלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה