חדשות בארץ

עמית סגל על הפיגוע: "ראש הממשלה צריך להתעורר בדחיפות"

הפרשן הפוליטי עמית סגל תוקף את ראש הממשלה, בעקבות גל הטרור שגבה את חייהם של 11 בני אדם בתוך שבוע

  • כ"ו אדר ב' התשפ"ב
סגל (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)סגל (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

עמית סגל, פרשן חדשות 12, התייחס הערב (שלישי) לגל הטרור, שגבה את חייהם של 11 בני אדם בתוך שבוע. "עד שלא נכיר בבעיה לא נגיע לפתרון. המחדל איננו של השב"כ, אלא של עצימת העיניים", תוקף סגל בעמוד הטוויטר שלו.

"שנאת יהודים איננה מבדילה בין צידי הקו הירוק, רמות הכנסה, מצב תשתיות, עליית יהודים להר הבית או קיומם של חגים כלשהם", המשיך סגל והתייחס להיערכויות מערכת הביטחון אודות חודש הרמאדן שיחל בשבת הקרובה. "אנחנו היהודים הפרובוקציה שדוקרת בעין", קובע הפרשן, "ועד שלא נסתלק זה לא ייפסק מבחינתם. אלא אם נתעורר".

סגל פונה לבנט בתקיפות: "ראש הממשלה צריך להתעורר בדחיפות על החיים שלו, לנער את השר לביטחון פנים, לדחות אחרי שתיקה ממושכת את הרמיזות המכוערות על חלקנו בהסלמה, ולפעול בדחיפות למען שלומם של אזרחי ישראל".

הבוקר התייחס יוסי יהושע, הכתב הצבאי של 'ידיעות אחרונות', להתנגדותו של ראש הממשלה להריסת בתי מחבלים ישראלים. תחת טור שכותרתו "בנט, תתעורר", תוקף יהושע את הממשלה על כך שמאז מבצע שומר החומות היא אינה מפיקה לקחים. "מודיעין יכול לראות רק אזורים אותם הוא מחליט לבדוק, ובמקרה הזה המחדל הענקי תופח לממדים מסוכנים שכן השב"כ לא רק שלא שם את ערביי ישראל על הכוונת ולכן כשל במודיעין, אלא שגם המערכת כולה העדיפה, מיד אחרי פרעות שומר החומות, להביט לכיוון אחר ולהתעלם", לשון יהושע.

"מי שמפקד על המערכה הזו לא יכול להסתתר ביושבו 'רק' בתפקיד שר ביטחון או שר לביטחון הפנים. זה הוא, האחריות הישירה אצלו, הוא ראש הממשלה ולא אחר. השב"כ כפוף אליו, עד היום הוא לא תקצב את המשמר הלאומי, לא הוסיף את התקנים הנדרשים למשטרה ולמג"ב, וכלל המוכנות ל'שומר החומות 2' - שלדעת כלל גורמי הביטחון יהיה חמור הרבה יותר - היא עליו", מאשים יהושע. "המשטרה ביקשה תוספת של עוד שלוש פלוגות מג"ב, והבקשה הזאת עוד לא אושרה. המחדל המודיעיני המהדהד - שלו תוצאה טרגית מיידית - הוא ביטוי למחדל הפקרת ביטחון הפנים שתוצאותיו עלולות להיות רצחניות אף יותר. והסיבה ברורה: מאז מבצע שומר החומות הממשלה הזו לא עושה את הנדרש ולא מפיקה את הלקחים.

"האיום האסטרטגי על מדינת ישראל עומד ממש לפנינו, ויש לפעול בהתאם, ומיד, בגיוס כל זרועות הביטחון", מסיים הכתב הצבאי את דבריו הנוקבים.

תגיות:עמית סגלפיגועיםנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה