חדשות בארץ

הורוביץ לבתי החולים: אפשרו הכנסת חמץ בפסח

בעקבות הפרסום על כוונת הנהלת בית החולים הדסה לבקש מהמאושפזים והמבקרים שלא להכניס חמץ לבית החולים במהלך חג הפסח, דרש שר הבריאות ניצן הורוביץ ממנהלי בתי החולים לאפשר את הכנסת החמץ. ח"כ אורי מקלב: "מכניס את האג'נדות האישיות שלו למשרד הבריאות על חשבון בריאות הציבור"

  • כ"ו אדר ב' התשפ"ב
הורוביץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)הורוביץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הבריאות ניצן הורוביץ פנה היום (שלישי) במכתב למנהלי בתי החולים, ודרש מהם לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח. מכתבו של הורוביץ נשלח בעקבות הפרסום על כוונת הנהלת בית החולים הדסה לבקש מהמאושפזים והמבקרים שלא להכניס חמץ לשטח בית החולים ולהנחות גם את עובדיה ברוח זו.

הורוביץ ציין במכתבו את פסיקת בג"ץ בנושא לפני כשנתיים, וכתב למנהלי בתי החולים: "המטופלים ששוהים במוסדות הבריאות בישראל ובני משפחותיהם לבטח היו שמחים לבלות את החג ולסעוד עם יקיריהם בבתיהם, ולא בבית החולים. משום כך עלינו לשמור על רווחתם וכבודם של מי שמעוניינים לקיים את מצוות החג, וגם על רווחתם וכבודם של מי שאינם חפצים בכך".

השר הוסיף וכתב בטוויטר: "מי שמאושפז או בא לבקר קרוב בבית חולים, הדבר האחרון שצריך לעשות זה לחטט לו בתיקים ולחפש חמץ. הדבר הזה נגמר. לקראת פסח הנחיתי את בתי החולים להקפיד על קיום פסיקת בג"ץ, לא לחטט בתיקים אחר מזון, ולא למנוע את הכנסתו. נכבד כל אחד, על פי אמונתו וערכיו. בלי פגיעה ובלי כפייה".

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, העומד בראש השדולה לחיזוק ושימור הזהות היהודית, הגיב בחריפות על דבריו של הורוביץ: "אם חשבנו ששרי הממשלה יעצרו בהכנסת אלפי גויים ארצה, בפגיעה ברבנות הראשית, ובמתן לגיטימציה לרפורמים כאילו הם זרם לגיטימי ביהדות, מתבררת יותר ויותר ההבנה שחברי הקואליציה לא יעצרו עד להשגת מטרתם, והיא – הריסת הזהות היהודית של מדינת ישראל".

"שוב הורוביץ מנסה לכפות בצורה דורסנית את תפיסת העולם האנטי-יהודית שלו, ומנסה לכפות על בתי החולים שמנסים לאזן בין פסיקת בג"ץ לבין ההכרה שלהם בצורך של הציבור היהודי לשמור על הלכות פסח. מאיפה עזות המצח של השר הורוביץ? למה מפריע לשר הבריאות שבתי החולים מבקשים לכבד את הציבור היהודי?".

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) תקף אף הוא את הורוביץ והאשים כי הוא "מכניס את האג'נדות האישיות שלו למשרד הבריאות על חשבון בריאות הציבור". הוא ציין כי "רוב העם בישראל שומר מחמץ בפסח" וכי בצעדו זה "שר הבריאות מונע מאנשים דתיים ומסורתיים מלקבל טיפול רפואי בבתי החולים בחג הפסח".

"זה לא רק פגיעה בצביון המדינה, אלא גם באופן המעשי זו מכשלה אדירה – לא ניתן לתת כשרות לפסח במקום בו מכניסים חמץ", הוסיף מקלב. "איך ניתן לראות את ליל הסדר בבתי החולים כאשר מישהו יבוא עם פיתה פלאפל?!".

תגיות:חמץ בפסחבתי חוליםבג"ץניצן הורוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה