חדשות בארץ

דרמת ענק במשפט נתניהו: התביעה מבקשת להכריז על פילבר כעד עוין

במהלך עדותו של עד המדינה שלמה פילבר, ביקשה התביעה לחקור אותו בחקירה נגדית

  • כ"ו אדר ב' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:30)

דרמת ענק במשפט נתניהו: עורכת הדין יהודית תירוש, ראש צוות התביעה בתיק 4000, ביקשה היום (שלישי) לחקור את מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, עד המדינה שלמה פילבר, כעד עוין. הבקשה של תירוש הגיעה אחרי שהן התביעה והן השופטת רבקה פרידמן-פלדמן מתחו ביקורת על כך שפילבר אומר בבית המשפט דברים שונים ממה שאמר בחקירתו במשטרה.

"העד מוסיף אמירות שיש בהן כדי לשנות את התמונה", אמרה עו"ד תירוש. "בשלה העת לאפשר לנו לחקור אותו חקירה נגדית". זאת על אף שהחקירה הראשית הייתה אמורה להימשך עוד ימים ארוכים. אם השופטים יאשרו את בקשת התביעה להכריז על פילבר כעד עוין, תירוש תוכל לחקור אותו חקירה נגדית. 

פילבר הגיב לבקשת התובעת ואמר: "לא רואה את עצמי כעד עוין ולא מתכוון לסתור את דבריי במשטרה. הקפדתי מאד להיות נאמן לדברים אני ניסיתי בסך הכל לדייק נקודה שחשבתי שהוצגה בצורה כוללנית ויצאה מפרופורציה ככל שאפשרי, אמשוך את תשובתי לגבי מה שאמרתי פה".

בסופו של דבר, בית המשפט התיר לתביעה לחקור את פילבר חקירה נגדית אך נמנע מלהכריז עליו כעד עוין.

פילבר, מהמקורבים ביותר לנתניהו בתקופת כהונתו כראש ממשלה, החל הבוקר את היום השלישי לעדותו. כזכור, פילבר שימש כמנכ"ל משרד התקשורת והוא מעיד על חלקו בתיק 4000. הוא התייחס בעדותו לסוגיית יחסיו של נתניהו עם בכירי וואלה: "כל סוגיית וואלה לא נגעה אליי ולא התעסקתי בזה. לא ידעתי כלום על מה שהיה. לא ראיתי בזה חשיבות מיוחדת. העדפתי להתרחק מזה באופן כללי. לא חשבתי על הקשר בין וואלה לנתניהו", אמר. "ידעתי על זה אך לא היה לי קשר. אני הייתי בצד הרגולטורי. הבנתי שמתנהל שיח בין ראש הממשלה למו"לים מסויימים על התוכן".

תגיות:שלמה פילברתיקי האלפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה