חדשות בריאות

גל שישי או גל חמישי מתמשך? יותר מ-13 אלף מאומתים חדשים ביממה האחרונה

מקדם ההדבקה ממשיך להעלות ועומד כעת על 1.39. עם זאת, מספר החולים קשה נותר יציב נכון לעכשיו. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: "כרגע אנחנו חושבים שזה קשור לגל הקודם"

  • כ' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נמשכת העלייה ההדרגתית בהתפשטות הקורונה בישראל: 13,384 בני אדם אובחנו אתמול (שלישי) כחיוביים לנגיף. בסך הכול פוענחו כ-77,600 בדיקות, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 17.2%. בתוך כך, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות והוא עומד כעת על 1.39.

מספר החולים שמצבם קשה ירד ועומד כעת על 300. ראוי לציין, עם זאת, שבגלי תחלואה קודמים העלייה במספר החולים קשה הגיעה רק כשבועיים לאחר תחילת העלייה במספרי המאומתים. מאז תחילת המגפה נפטרו בישראל 10,449 חולי קורונה, שניים מהם אתמול. מתחילת החודש נפטרו בישראל 203 חולי קורונה.

על רקע החשש מגל שישי או גל חמישי מתמשך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התראיין היום ל-103FM ואמר: "לא הגיע ווריאנט חדש. זאת אמנם התפתחות של ווריאנט שהיה קיים פה בתקופה האחרונה, אבל כל עוד זה לא יגיע למספרים מאוד גבוהים אנחנו חושבים שזה קשור לגל הקודם. אני לא יכול לשלול שלא נקרא לזה בסוף גל נוסף, אבל אין ספק שהקשר לגל הקודם הוא רב".

פרופ' אש התייחס גם לנתונים העולים והסביר כי "בדרך כלל אין עלייה מיום ליום אלא קפיצות כל שבוע. זו השאלה הכי גדולה - לכמה זה יגיע. אם זה יישאר בערכים האלו ולא יעלה מעבר לזה - זה חלק מהגל הקודם עם עוד קצת עלייה. מקדם ההדבקה עדיין גבוה, היום הוא 1.39".

מנכ"ל משרד הבריאות הודה כי "הכיוון הוא התפשטות המגפה, אבל צריך לחכות עוד כמה ימים כדי לראות מה המגמה". לשאלה האם נעשו טעויות כלשהן בהתנהלות הממשלה, השיב: "אני לא יודע לומר שעשינו משהו רע, אני חושב שזו התנהגות הנגיף. זה קורה בכל המדינות בעולם, היינו חייבים להתקדם ולפתוח את המשק, אחרת אי אפשר היה להמשיך עם כל המגבלות".

 

תגיות:פרופ' נחמן אשקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה