חדשות בעולם

חוקר השואה נגד זלנסקי: "אדמת אוקראינה רוויה בדם יהודי. קרוב ל-40,000 נרצחו בתוך יומיים"

פרופ' גדעון גרייף, מומחה לחקר השואה, מזכיר את חלקם המשמעותי של האוקראינים בהשמדת יהודי אירופה: "הפוגרום בלבוב היה נוראי ואכזרי"

  • י"ח אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חוקר השואה, פרופ' גדעון גרייף, מתייחס לנאומו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפני השרים וחברי הכנסת הישראליים. "נאומו של זלנסקי היה מלא בשקרים", הוא אומר. "יש להוקיע ולא לשבח את העם האוקראיני על חלקו הגדול והמשמעותי ברצח יהודי אוקראינה. אוקראינים היו גם במחנות ההשמדה פרט לאושוויץ. הם היו בטרבלינקה, בבלזן, במיידנק ובאחרים. היו שם כוחות עזר אוקראינים. יש על כך אלפי עדויות של ניצולי השואה. באוקראינה עצמה האוקראינים עצמם סייעו באופן נלהב לגרמנים לבצע את הפתרון הסופי".

בשיחה שהעניק לערוץ 7 מציין פרופ' גרייף כי "כמיליון יהודי אוקראינה נטבחו באכזריות על ידי הגרמנים ועוזריהם האוקראינים, כך שאי אפשר לנקות את אוקראינה מאשמת השואה.

פרופ' גרייף מציין בכאב את 33,771 הנרצחים בבאבי-יאר בתוך יומיים בלבד בידי הגרמנים וחיל עזר אוקראינים: "כל המקומות שמוזכרים היום בחדשות כמו לבוב, קייב ועוד, אדמתם רוויה בדם יהודים. עשרות אלפי יהודים נרצחו רק בשתי הערים האלה. האוקראינים רצחו, טבחו ושדדו את היהודים עינו והשפילו אותם. הם לא יכולים לרחוץ בנקיון כפיהם".

פרופ' גרייף קובע כי זלנסקי לא למד היסטוריה בנעוריו. "הנאום של נשיא אוקראינה היה רצוף שקרים וחוסר דיוקים. צריך לשלוח אותו לספרייה להשתלמות בתולדות השואה", הוא קובע. "הוא סילף את ההיסטוריה. ליבי בוכה עם מאות אלפי יהודי אוקראינה שנרצחו על ידי הגרמנים כשהאוקראינים החרו החזיקו אחריהם וסייעו להם".

הפוגרום הנורא בלבוב, העיר האוקראינית שנקראת כיום לביב, היה אכזרי ונוראי, שלא ניתן לתאר אותו במילים. במהלכו התעללו רופאים אוקראינים בנשים הרות ובתינוקותיהם באופן מעורר חלחלה. לא ניתן לשכוח ולסלוח על כך. "את הפוגרום בלבוב חוללו האוקראינים והפולנים המקומיים ולא הגרמנים, כך שהנאום הזה כולו שקר וכזב מתחילתו ועד סופו. בכל כפר ועיר סבלו יהודי אוקראינה משכניהם האוקראינים בהשראתם של הגרמנים. הם תמכו בהם בהתלהבות עצומה".

פרופ' גרייף מציין כי יש לזכור שהאוקראינים הנוכחים הם לא מבצעי הפשעים נגד העם היהודי, אך בכל זאת, לדבריו, רובצת אשמה קולקטיבית על העם האוקראיני. "גם הגרמנים של היום הם נכדיהם ובניהם של הרוצחים אבל אשמת גרמניה לא נמחקת בשל כך. כל הגרמנים, גם הצעירים, נושאים באשמה, ולכן גם האוקראינים נושאים באשמה קולקטיבית של הפשע הנורא שבוצע כלפי יהודי אוקראינה שמאות אלפים מהם נטבחו ונרצחו ונשרפו חיים בימי השואה וחובתנו לזכור זאת. אנחנו חייבים לייצג את הנרצחים ולשמש להם לפה ולעד".

חוקר השואה מדגיש כי גם באוקראינה נמצאו חסידי אומות העולם, וכי זהו הדבר החיובי היחיד שניתן לומר על האוקראינים. "זו קרן האור היחידה. פרט לכך יש רק דברים שליליים. אין חוקר רציני בעולם שיערער על הקביעה הזו", הוא קובע.

פרופ' גרייף מסיים את דבריו באמרו כי גם נשיא אוקראינה מכיר את הנתונים,  אך החליט לעשות "מניפולציה רגשית, אבל מאוד לא מוסרית". גרייף קורא כי אסור לנו לשחק בזכרם של יהודי אוקראינה הקדושים, ה' ייקום דמם, שאדמת אוקראינה ספוגה בדמם, לאחר שנטבחו ועונו ונשרפו חיים באופנים מחרידים.

תגיות:השואהאוקראינהוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה