חדשות בארץ

עולם התורה התעטף באבל: כל הפרטים על מסע ההלוויה

המשטרה חסמה כבישים רבים באזור גוש דן, והערכת המשטרה היא כי בין 700,000 איש למיליון איש ילוו את גדול הדור בדרכו האחרונה

  • י"ז אדר ב' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הלווית הענק של מרן שר התורה, הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, תצא הבוקר (ראשון) בסביבות השעה 12:00 מביתו ברחוב רשב"ם 23 בבני ברק. הרב ייטמן בבית העלמין "זכרון מאיר" בבני ברק, על יד אשתו הרבנית.

במהלך ההלוויה צפויים להתקיים 3 הספדים בלבד: הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, ורבי אליהו מן, תלמידו הקרוב של הרב זצ"ל. לאחר מכן  אמירת פרקי תהילים וסליחות ע”י הגאון רבי משה בויאר שליט”א. תלמידו המובהק הגרי”מ דרוק היה צפוי לעבור לפני התיבה באמירת תהילים, אך בעת שקיבל את הטלפון ובו הבקשה שיאמר את התהילים בהלוויה, עבר אירוע לבבי, הובהל לבית החולים שערי צדק ושם עבר צנתור.

לאחר מכן ילוו מאות האלפים את מיטתו של הרב לבית העלמין. לא תותר כניסה כלל לתוך שטח בית העלמין וסביבתו, עד לאחר הקבורה. הציבור נקרא לא להתקרב למיטתו של מרן זצוק”ל. הלוויה צפויה להסתיים בשקיעת החמה.

גדולי הרבנים קוראים לציבור להישמר מצפיפות, לא לדחוף ולא להידחק. בשל העומס הצפוי בהלוויה, במשרד התקשורת קוראים לציבור להימנע מלעשות שימוש שאינו דחוף במכשירים הסלולריים באזור כדי לאפשר זמינות במצבי חירום ולהימנע מקשיים בהוצאה וקבלה של שיחות. מארגני ההלוויה הודיעו כי לא תותר כניסה כלל לתוך שטח בית העלמין וסביבתו עד לאחר הקבורה וביקשו מהציבור שלא להתקרב כלל למיטתו של הרב.

מאות חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום פרוסים כבר משעות הבוקר המוקדמות ברחבי בני ברק. במד"א מבקשים מכל מי שעלול להזדקק לסיוע רפואי - נשים בסוף ההיריון, חולים כרוניים וכו', לא להימצא באזורי העומס הצפויים ככל הניתן.

במשטרה מעריכים כי בין 700 אלף למיליון בני אדם צפויים להגיע להלוויה. כ-3,000 שוטרים לשמירת הסדר. בשל העומסים הכבדים, נחסמו כל הכניסות והיציאות לעיר בני ברק כבר בשעה 06:00 הבוקר: כביש 4 נחסם לתנועה ממחלף מורשה עד מחלף השבעה; כל הכניסות והיציאות לבני ברק; רחוב ז'בוטינסקי מצומת בן גוריון ועד דרך רבין; הכבישים המובילים לרחוב ז'בוטינסקי; מחלף אלוף שדה עד דרך השלום; דרך אם המושבות מכיוון קניון איילון בשני הכיוונים; הירידות מקרית אונו וגבעת שמואל לכיוון כביש 471 וצומת שעריה לכיוון כביש 471 מערבה.

מפקד אגף התנועה, ניצב אלון אריה עדכן כי "אין עומסי תנועה כבדים בגוש דן וזה בזכות המשמעת של הציבור הישראלי. יחד עם זאת, אני קורא לנהגים שלא צריכים להגיע לאזור - לא לעשות זאת. השיא עוד לפנינו".

החל מהשעה 24:00 ועד ל-05:30 לפנות בוקר הפעילה רכבת ישראל מערך רכבות בנסיעה ישירה מתחנת הרכבת ע"ש יצחק נבון בירושלים עד לתחנת רכבת בני ברק בצפון העיר ומשם יפעל אוטובוס שאטל לעבר רחוב רבי עקיבא בעיר.

בתי ספר בגוש דן יקיימו למידה מרחוק, בשל העומסים הצפויים בכבישים. גם בגני הילדים תתקיים למידה מרחוק. הסעות תלמידים יבוטלו, ומבחנים יידחו למועד אחר. באוניברסיטאות בר אילן ואריאל הודיעו לסטודנטים על למידה מרחוק מחר.

בתי הדין הרבניים הודיעו על דחיית דיונים שנקבעו למחר. הרב הראשי לישראל, דוד לאו, המכהן בתפקידו כנשיא בית הדין הגדול, אמר כי "הדיינים רשאים לדחות את הדיונים מחר בבתי הדין, אלא אם על פי שיקול דעת הדיין מדובר בדיון דחוף שאינו סובל דיחוי".

תגיות:הלוויההרב חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה