חדשות בעולם

הפצצות כבדות על בנייני מגורים בקייב; שיחות המו"מ יימשכו היום

שיחות המו"מ בין רוסיה לאוקראינה יימשכו היום. עוצר בקייב עד מחר בבוקר. הסנאט האמריקני מגנה בחריפות את פוטין וקורא להעמידו לדין

  • י"ג אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם הלילה (בין שלישי לרביעי) סרטון, בו ציין שחלה התקדמות בשיחות המשא ומתן. "עמדותיהן של אוקראינה ורוסיה בשיחות נשמעות מציאותיות יותר", אמר. בימים האחרונים מציינים נציגים בצד האוקראיני כי רוסיה נכונה יותר למשא ומתן, ומציעה דרישות הגיוניות יותר. השיחות בין שני הצדדים יימשכו גם היום.

צילומי לוויין חדשים של חברת הלוויינים האמריקנית "פלאנט לאבס" מצביעים על כך שצבא אוקראינה השמיד אתמול מספר מסוקים צבאיים רוסיים בנמל התעופה הבינלאומי בעיר חרסון. מדובר במכה קשה ביותר למסוקים הרוסיים. גם כלי רכב צבאיים של הצבא הרוסי נפגעו קשות ויצאו מכלל שימוש.

הפצצות כבדות לאורך כל הלילה על העיר קייב. לפחות 5 אזרחים נהרגו בפגיעה ישירה על בנייני מגורים. עוצר על העיר נכנס לתוקפו אמש בשעה 20:00 והוא יימשך 35 שעות, עד מחר ב-7:00 בבוקר.

אתמול הגיעו ראשי הממשלה של צ'כיה, פולין וסלובניה לביקור הזדהות בקייב. הנשיא האוקראיני הודה לראשי הממשלה ואמר כי "מעריך מאוד. מדובר בסימן חזק של תמיכה מופלאה באוקראינה". עוד הוסיף זלנסקי ואמר: "עם בעלי ברית כאלה - אנחנו יכולים לנצח במלחמה".

ראש הממשלה הצ'כי מסר כי צ'כיה קלטה עד כה 250 אלף פליטים מאוקראינה. הוא פנה לזלנסקי ואמר: "אנו מעריצים את האומץ שלך, ונמשיך לסייע ולתמוך בך". עוד הדגיש ראש הממשלה כי מטרת הביקור היא "להדגיש את התמיכה חסרת הפשרות של האיחוד האירופי בריבונותה ובעצמאותה של אוקראינה, וכן להציג חבילת סיוע נרחבת לאוקראינה ולאוקראינים".

ראש הממשלה הפולני פרסם תמונות שלו בקייב, וכתב: "כאן, בקייב מוכת הקרבות, ההיסטוריה נעשית. כאן עולם החופש נלחם בעולם העריצות. כאן, העתיד של כולנו מוטל על כף המאזניים". לאחר הפגישה אמר סגנו לסוכנות הידיעות הפולנית PAP כי "יש צורך לשלוח לאוקראינה כוח שמירת שלום הומניטרי, מטעם נאט"ו או מבנה בינלאומי רחב יותר, שגם יהיה מסוגל להגן על עצמו".

היום צפוי זלנסקי לנאום בפני הקונגרס האמריקני, זאת לאחר שנאם אתמול בפני הפרלמנט ההודי. במהלך היום צפוי הנשיא ביידן להכריז על סיוע צבאי נוסף בהיקף של 800 מיליון דולר לאוקראינה.

הסנאט האמריקני אישר פה אחד החלטה שמגנה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וקוראת לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ולמדינות לחקור אותו ואת צבאו בגין פשעי מלחמה באוקראינה. "הסנאט מגנה בחריפות את האלימות, פשעי המלחמה והפשעים נגד האנושות שמבצע צבא רוסיה באוקראינה, בהנחיית פוטין. הזוועות הללו ראויות להיחקר כפשעי מלחמה".

זלנסקי שב וקורא למערב לסגור את שמי אוקראינה, אך המדינות החברות בנאט"ו מסרבות, מחשש שייאלצו להתעמת באופן ישיר עם מטוסים רוסיים.

שרי ההגנה של נאט"ו ייפגשו היום בבריסל, על מנת לחשוב על דרכים חדשות כדי להרתיע את רוסיה. בין האפשרויות היא שליחת כוחות נוספים ומערכות הגנה נגד טילים למזרח אירופה. בשבוע הבא תתקיים בבריסל פסגה ובה ישתתפו מנהיגי המדינות החברות בנאט"ו. גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יגיע לבריסל כדי להשתתף בפגישה, וכן ראש ממשלת קנדה.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה