חדשות בארץ

"צביעות של האדם הלבן": ויכוחים סוערים בישיבת הממשלה

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה יצאה נגד העובדה שהפליטים האוקראיניים זוכים למעמד בישראל, ואילו זכאי חוק השבות מתיגראי ואתיופיה לא זוכים לכך

  • י"א אדר ב' התשפ"ב
ישיבת הממשלה, ארכיון (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)ישיבת הממשלה, ארכיון (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ישיבת הממשלה, שנערכה היום (שני), עסקה בסוגיית הפליטים שמעסיקה את העולם כולו. ראש הממשלה נפתלי בנט נעדר ממרבית הישיבה, בשל שיחה נוספת שנקבעה לו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בישיבה התגלע ריב סביב כמות הפליטים שישראל תהיה מוכנה לארח. כזכור, אתמול הודיעה שרת הפנים איילת שקד (ימינה) על שינוי במתווה קליטת הפליטים. שר החקלאות עודד פורר (ישראל ביתנו), שהתייחס לסוגיה, אמר: "צריכים להפסיק עם ההלקאה העצמית. אנחנו עושים מעל ומעבר למדינה שלא גובלת עם אוקראינה. בבריטניה קולטים רק 1,000. אולי לא היינו צריכים להשתמש במילה מכסות, אבל בסוף אנחנו קולטים יותר מכל מדינה אחרת".

השר נחמן שי (העבודה), ממובילי ההתנגדות למתווה שגיבשה שקד, הבהיר כי לדעתו יש צורך במדיניות הגירה קבועה. שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) ענה שיש מדיניות כזו: "קוראים לזה חוק השבות". שי השיב: "אז צריך מדיניות לזמן מלחמות". שר האוצר אביגדור ליברמן התערב ואמר כי "זה לא הזמן למדיניות כוללת". על כך הגיב שי: "מאמץ את המדיניות שלך לפיה כל עוד התותחים רועמים צריך לקלוט את כולם".

על אף התבטאותו כי יש להתגייס ולעזור לפליטים, אמר היום ליברמן בישיבה: "כשישראל הייתה תחת אש, לא ראינו שבאירופה יצאו מגדרם לטובתנו". שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ענתה לו: "אני פועלת ללא לאות למען זכאי חוק השבות מאוקראינה, יש ידע מצטבר במשרד ונקלוט אותם היטב. אבל אני רוצה להשמיע קול נוסף של יהודי אתיופיה. יש פה צביעות של האדם הלבן. אני דורשת חילוץ דחוף של זכאי חוק השבות מתיגראי ואתיופיה שנמצאים תחת מלחמה כבר שנה. אף אחד ממשמיעי הקול כאן לא פצה פה בשביל זכאי חוק השבות מאתיופיה. פשוט צביעות של האדם הלבן".

שקד הביעה הסכמה לדברים, אך שרת הכלכלה אורנה ברביבאי (יש עתיד) הגיבה בחריפות: "תחזרי בך", קראה לעבר תמנו שטה. "זה לא נכון. איך את יכולה לומר לנו דבר כזה? מעניין איך היית מגיבה אם מישהו היה אומר שכל השחורים צבועים". על כך ענתה תמנו שטה: "אל תגידי שזה לא נכון, מה לעשות שיש גזענות".

תגיות:אוקראינהפליטיםאיילת שקדפנינה תמנו שטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה