חדשות בארץ

בנט הכריז על הקמת עיר חרדית בנגב; החרדים תוקפים: "מנותק מהמציאות"

ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז על החייאת פרויקט העיר החרדית כסיף בנגב, שתקל לדבריו על מצוקת הדיור בחברה החרדית. חברי הכנסת החרדים, לעומת זאת, מבהירים שמדובר בחוסר הבנה של צרכי הציבור: "איש לא ילך לשם"

  • י"א אדר ב' התשפ"ב
בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז היום (שני) על ההחלטה להקים יישוב חרדי, שיכיל 20 אלף יחידות דיור, בכסיף שבנגב.

"אנחנו מחליטים היום על הקמת עיר חרדית, כסיף, שתקל על מצוקת הדיור הקשה בחברה החרדית", אמר בנט. "כבר שנים רבות שהמדינה לא הקימה עיר חרדית חדשה, והנה אנחנו עושים את זה היום. כאן מגיעה מילה טובה לשרת הפנים איילת שקד ולשר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שמובילים את המהלך הכל כך חשוב הזה".

בהחלטה עצמה נכתב כי מדובר ביישוב עירוני חדש בעל צביון חרדי, באזור צומת תל ערד שבנגב, סמוך ליישוב הבדואי כסייפה, שנמצא במרחק של כחצי שעה נסיעה מבאר שבע. שטח היישוב יהיה כ-7,000 דונם, ובתום אכלוסו הוא צפוי להכיל כ-100 אלף נפשות. על שרת הפנים איילת שקד הוטל לקדם הקמת ועדה שתעסוק בהקמת היישוב.

יש לציין כי הקמת כסיף אינה רעיון חדש לגמרי. כבר בשנת 2007 הכריז שר הבינוי והשיכון דאז, מאיר שטרית, על הקמת העיר. בפרויקט הושקעו מיליוני שקלים, אולם התכנית נגנזה לפני כשנתיים על ידי שר הבינוי והשיכון דאז, יעקב ליצמן, שלא ראה בה פתרון מתאים לצרכי הציבור החרדי. במקומה קידמה הממשלה הקודמת בשנים האחרונות יישוב חרדי אחר בשם שפיר באזור קרית גת, יוזמה שנפתחה בסופו של דבר לציבור הכללי על ידי הממשלה הנוכחית.

"כמו שרבים כבר מבינים, גם כאלו שהתנגדו להקמת הממשלה, זאת ממשלה של כולם, שדואגת לכולם, וקשובה למצוקות של כל אזרח בישראל", חתם בנט את הצהרתו.

באופוזיציה יצאו נגד החייאת התכנית להקמת כסיף ומתחו ביקורת חריפה על בנט וממשלתו. יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף: "'היזהרו מן הצבועים', אמרו חז"ל. אותה ממשלה, שעשקה מהציבור החרדי את כבשת הרש שלו וביטלה במחי יד תכנון של שנים שהובלנו להקמת עיר חרדית אמיתית במערב קריית גת, היא זו שמגלגלת היום עיניים ושולחת את החרדים לכסייפה, במיזם הזוי ומנותק מהמציאות. ממשלת ההונאה של בנט ואלקין ממשיכה לאחז את עיני הציבור ולהתעמר בציבור החרדי, שכל חטאו שהוא עומד על עקרונותיו ולא מצטרף לממשלת השמד הזו".

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, הגיב: "לאורך כל השנים התנגדתי להקמת יישוב חרדי בכסיף. ואכן הנושא נדחה, ובמקום זה החליטו על בניית יישוב חרדי בשפיר. עתה ניצלה הממשלה הנוכחית את העובדה שאנחנו לא בקואליציה – ביטלה את שפיר, וזורקת את הציבור החרדי לכסיף, שאיש לא יילך לשם".

ח"כ יעקב אשר הוסיף: "מי שרוצה לדאוג לחברה החרדית לא מבטל בגסות החלטה שהתקבלה בממשלות הקודמות להקים עיר חרדית בקרית גת מערב, ולא שודד מהחרדים את עשרות אלפי הדירות שתוכננו בה. הקמת כסיף אי שם בעתיד הרחוק לא תכסה בשום אופן על הפשע הנורא הזה. מר בנט, אנחנו חרדים, אבל לא מטומטמים".

ח"כ ישראל אייכלר תקף: "כבר שנים שמנסים להפוך את החרדים לבשר תותחים במלחמת הבדואים בנגב. אין שום היגיון שבעיר ערד, המצויה כעשרה קילומטרים מכסייפה, לא מאפשרים לחרדים להתיישב, ודווקא בגבול כסייפה – שהיא העיר הענייה ביותר במדינה, עם מספר המובטלים הגדול ביותר במדינה – מושיבים את החרדים שיהיו שם למשיסה בידי השכנים הרעבים ללחם. אין זה פלא, שהממשלה הרודפת את החרדים בכל תחומי החיים והכלכלה, מנסה לגרש אותם אל המדבר בכסייפה. אולי לכך התכוונן 'המשורר' ליברמן שאמר 'צריך לקחת את החרדים במריצות ולהשליך אותם למזבלה'".

תגיות:נפתלי בנטמשה גפניאריה דרעיכסיף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה