חדשות בארץ

על רקע המתיחות בירושלים: לפיד נפגש עם מלך ירדן עבדאללה השני

בפעם השנייה מאז הקמת הממשלה, נפגש שר החוץ לפיד עם מלך ירדן עבדאללה השני ועם מקבילו הירדני. "יש לפעול יחד להרגעת המתח", אמר לאחר הפגישה

  • ז' אדר ב' התשפ"ב
לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר החוץ יאיר לפיד נפגש היום (חמישי) עם מלך ירדן עבדאללה השני בארמונו בעמאן בירת ירדן. זוהי פגישתם השנייה של השניים, והפעם היא מתרחשת על רקע חודש הרמדאן ופיגועי הטרור האחרונים בירושלים.

בתום הפגישה, אמר לפיד בהקשר למתיחות הגואה בבירה: "סיכמנו כי יש לפעול יחד להרגעת המתח וקידום הבנה, בעיקר לקראת חודש הרמדאן וחג הפסח". שר החוץ הוסיף כי "היחסים המיוחדים שלנו עם ממלכת ירדן מבטיחים עתיד טוב יותר לילדינו. השלום בינינו הוא לא רק שכנות טובה אלא גם האחריות המוסרית שלנו לשני העמים".

לפיד שוחח עם המלך גם על החשיבות האסטרטגית של יחסי ירדן-ישראל ובירך אותו על חיזוק היחסים, בתקווה להמשך שיתוף פעולה.

טרם הפגישה עם עבדאללה, נועד לפיד עם מקבילו הירדני, איימן ספאדי. השניים דנו במאמצי הנורמליזציה וחידוש השלום ובשיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי סחר ואנרגיה מתחדשת.

כאמור, זוהי פגישתם השנייה של לפיד והמלך הירדני, כשהפעם היא מתרחשת על רקע המתיחות הגוברת בירושלים. ביום ראשון דקר מחבל פלסטיני שוטר ופצע אותו קל, ושוטר נוסף נפגע במהלך הירי לעבר המחבל. ביום שני נפצעו שני שוטרים באורח קל-בינוני לאחר שהותקפו בסכין על ידי מחבל.

בנוסף, בסוף השבוע שעבר התרחשו שני אירועי דקירה של יהודים בכפר חיזמא. כוחות הביטחון עצרו מחבל החשוד בביצוע שני הפיגועים. במערכת הביטחון הגבירו את ההיערכות לקראת החודש הבא, וכוחות שיטור מוגברים יפעלו בעיר העתיקה.

תגיות:יאיר לפידירדןהמלך עבדאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה