חדשות בריאות

אופטימיים? זה עשוי להאריך את חייכם

מחקר אמריקאי חדש מצא קשר בין תחושת אופטימיות ותחושת רווחה פנימית לבין בריאות טובה כאשר אנשים מתבגרים. המשמעות: חיים ארוכים יותר

  • ו' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אופטימיים? יש לכם סיבה לשמוח. כלומר, אם אתם אופטימיים כנראה שאתם בין כה וכה שמחים, אבל המחקר הבא ייתן לכם סיבה נוספת לשמור על מצב רוחכם המשופר.

המחקר המדובר, שנערך באוניברסיטאות הרווארד ובוסטון שבארצות הברית, ביקש להבין כיצד תחושת האופטימיות שלנו משפיעה על מצבנו הבריאותי. במסגרת המחקר נבדקו 233 גברים, שהחלו את השתתפותם בו במהלך שנות ה-20 שלהם והמשיכו בכך 14 שנה. המשתתפים התבקשו למלא לפני השינה שאלונים הנוגעים לעוצמת הלחץ והרגשות השליליים או החיוביים שחשו לאורך היום.

לפי המחקר שהתפרסם בכתב העת The Journals of Gerontology - משתתפי המחקר שנטו יותר לאופטימיות נטו גם שלא להיכנס למצבי לחץ או לאפשר לאנרגיות שליליות לחדור אליהם. הם סיפרו שהם לא חשים שיש לחץ בחיים שלהם, ובאופן כללי דיווחו על מצב רוח חיובי גבוה.

כידוע מקובל לומר באופן כללי ש"החיים קצרים, חבל לכעוס" או אפילו ש"לחץ עושה קמטים", אולם מחקר זה הצליח למצוא קשר הדוק של ממש בין האופטימיות של הנבדקים לבין מצבם הבריאותי בעתיד.

"ללחץ יש כידוע השפעה שלילית על הבריאות שלנו", אמרה הפסיכולוגית הקלינית לוינה לי, אחת מהחוקרות. "דרך הבדיקה שלנו על האם אנשים אופטימיים מתמודדים טוב יותר עם מצבי לחץ יומיומיים, קיבלנו הוכחות נוספות לכך שאופטימיות יכולה לקדם בריאות טובה לאנשים ככל שהם מתבגרים".

החוקרים גם הוסיפו והציעו לכל מי שמעוניינים לשנות הרגלי מחשבה פסימיים, לנסות לפתח מודעות לאופן שבו הם מגיבים באופן פנימי או חיצוני לאירועים שפוקדים את חייהם. לדבריהם, "מחשבה אופטימית יותר עשויה להיות כרוכה בהכרה בחוזקות שלנו, ברגעים מהעבר בהם הצלחנו ובתחומים שבהם יש לנו שליטה. בעזרתם נוכל להגיע לנקודת מבט חיובית ובטוחה יותר".

תגיות:אופטימיותתוחלת חייםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה