חדשות בארץ

נתניהו: "האיראנים נלחמים כאריות - בנט, לפיד וגנץ נכנעים כארנבות"

בפתח ישיבת סיעת הליכוד, תקף ראש האופוזיציה בנימין נתניהו את הממשלה והזהיר מפני החולשה שהיא מגלה בעניין הסכם הגרעין: "צריך להתנגד בכל תוקף להסכם המסוכן שדוהר לפתחנו, הממשלה לא עושה כלום"

  • ד' אדר ב' התשפ"ב
נתניהו, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פתח היום (שני) את ישיבת סיעת הליכוד, המציינת את זכרו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין שהלך לעולמו לפני 30 שנה. "בגין היה אחד המנהיגים הגדולים בישראל", אמר נתניהו. "הוא היה במאבק מתמיד על האמת. במשך שנים הטיחו בבגין כינויי גנאי, הכפישו אותו, אפילו קראו לו 'רוצח'".

נתניהו קישר את דבריו לימינו אנו, ואמר: "היום רבים מאותם אנשים שתקפו אותו ללא רסן, מתרפקים על דמותו. הבעיה היא כמובן לא בבגין, אלא בהם". הוא יצא נגד הממשלה והוסיף: "בחוצפתם, ראשיה ושריה של הממשלה האנטי-דמוקרטית הזאת, שהונתה את אזרחי ישראל וכרתה ברית עם האחים המוסלמים, עוד קוראים לעצמם 'ממשיכי דרכם' של בגין וז'בוטינסקי. איזה אבסורד. איזו צביעות".

בשעה שרוסיה נלחמת באוקראינה והסכם הגרעין בין איראן והמעצמות הולך ומתגבש בווינה, ראש האופוזיציה ביקש להזכיר: "מעל הכל בימים אלה, אנחנו זוכרים את בגין על החלטתו הנועזת לחסל את יכולת הגרעין של עיראק על אף התנגדותה הנחרצת של ארצות הברית. היום בממשלת בנט-לפיד-גנץ יש רק חולשה, חולשה ועוד חולשה".

"הם הרכינו ראש בפני הממשל האמריקני כשהסכימו למדיניות של 'אפס הפתעות'", הכריז נתניהו. "צריך להבין מה זה, שישראל לא תפעל נגד תוכנית הגרעין של איראן בלי תיאום מוקדם עם האמריקנים, שכמובן יתנגדו לפעולות כאלה, והם גם עלולים לסכן אותן בהדלפות מוקדמות".

"מול ההסכם המסוכן שמתממש ממש בימים אלה בווינה, בנט, לפיד וגנץ לא עושים כלום", הוסיף נתניהו. "בזה, וקודם כל בזה, צריכה הממשלה לעסוק עכשיו - להתנגד בכל תוקף להסכם המסוכן שדוהר לפתחנו".

נתניהו ביקש להבהיר את משמעותם של צעדי הממשלה על יכולתה בעתיד להילחם באיראן: "השתיקה של ישראל בימים אלה, חוץ מכמה אמירות חסרות משמעות כדי לצאת ידי חובה, מוציאה את הרוח מהמפרשים של אלה מידידינו בארה"ב שמתנגדים להסכם. אם הם לא רואים ולא שומעים את ישראל מתנגדת, מדוע שהם יתמידו בהתנגדותם? מדוע שהם יבטלו את ההסכם בהמשך?".

ראש האופוזיציה ציין כי ההתנגדות של הממשלה בראשותו להסכם הגרעין הקודם סייעה לממשל טראמפ לצאת ממנו: "השתיקה של הממשלה הנוכחית גם פוגעת בלגיטימציה של פעולה עתידית שלנו נגד מתקני הגרעין באיראן, כי יאמרו לנו - אם ישראל שתקה אז, מה פתאום אתם נזכרים עכשיו?".

לסיום הוא סיפר: "מיכאיל אוליאנוב, נציג רוסיה במשא ומתן להסכם הגרעין, אמר השבוע: 'האיראנים קיבלו הרבה יותר ממה שביקשו. הם נלחמים כמו אריות, על כל מילה, על כל פסיק'. ומה קורה אצלנו? אף אחד לא נלחם. האיראנים נלחמים כאריות, בנט, לפיד וגנץ נכנעים כארנבות".

תגיות:איראןנפתלי בנטהסכם הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה