סלבס בהתחזקות

קובי פרץ מקדש שם שמיים ברשת: "שנזכה שיהיו כל מעשינו לשם שמיים"

כהרגלו בקודש, הזמר קובי פרץ ממשיך לקדש שם שמיים ברשתות החברתיות על ידי פרסום פרשת השבוע, מדי שבוע. אלו הדברים שכתב על הפרשה האחרונה, פרשת פקודי

אא

מדי שבוע בשבוע מפרסם הזמר קובי פרץ ברשתות החברתיות שלו, דבר תורה על פרשת השבוע. השבוע, בפרשת פקודי, הוא דיבר על הזכות הגדולה שיש למי שעושה את מעשיו על מנת להרבות כבוד שמיים, לעשות נחת רוח ולעשות באמת, אבל באמת, לשם שמיים. "בפרשת השבוע אנו קוראים על הברכה שבירך משה רבינו את עם ישראל בסיום מלאכת בניית המשכן", הוא פותח וכותב. 

"נאמר: 'ויברך אותם משה' ופירש רש"י: 'אמר להם 'יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם'. ושאל הגאון 'החתם סופר' זצ"ל, מדוע משה רבינו היה צריך לברך אותם. הרי הם קיבלו הבטחה מה' יתברך שישרה עליהם שכינתו, כפי שנאמר: 'ועשו לי מקדש, ושכנתי בתוכם'. והשיב: היה 'תנאי' בתרומת המשכן, כפי שנאמר 'ויקחו לי תרומה'. פירש רש"י: לי - לשמי. כלומר שיתרמו לשם שמיים, ובלי זה לא תהיה השראת השכינה בעם ישראל. 

"לכן חשש משה רבינו אולי לא כולם תרמו באמת לשם שמיים ואז לא תשרה עליהם השכינה. לכן בירך אותם ואמר: 'יהי רצון שיתמלאו כל התנאים בשלימות - וכך תשרה עליכם השכינה'".

ממשיך פרץ וכותב: "חובה קדושה על כל יהודי לעשות מעשיו לכבוד ה' יתברך לשם שמיים!", ומוסיף מעשה שהובא במקור על ידי מרן הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שממחיש את העניין על ידי סיפור מחייו הוא. היה זה כשבפעם אחת טס לארצות הברית וביקר בביתו של אחד העשירים מראשי הקהילה היהודית. בביקורו בביתו, הבחין הרב שהעשיר תמיד נמצא במצב רוח עצוב וכשפניו נפולות. כששאל אותו הרב על כך, הסביר העשיר כי כל העושר שלו הולך לאיבוד מיום ליום ויורד לשאול תחתיות. 

נבהל הרב מרדכי אליהו ושאל אותו מה פשר כוונתו. השיב העשיר: "יש לי בן יחיד, והוא חי עם גויה. אני מפחד שנכדיי יהיו גויים ושכל הרכוש הרב שאספתי בחיי, ישלטו בו גויים. האם בשביל זה עמלתי כל חיי? כואב לי שלא אזכה לנכדים יהודים".

עוד הוסיף העשיר כי רבנים חשובים שביקרו אצלו, ניסו לדבר על לבו של הבן שיעזוב את הגויה ויתחתן עם יהודייה, אך הבן בשלו. לא הסכים לשמוע מילה על כך. 

כשהרב שמע זאת, כאב לו על צער העשיר וביקש לשוחח אף הוא עם הבן. 

לשמחת העשיר, הבן הסכים - והשניים שוחחו קצרות ביניהם. מיד לאחר השיחה, באורח פלא גדול, הבן הודיע לאביו כי הוא עוזב את הגויה והולך להקים בית כשר עם יהודייה כשרה. לשמחה של העשיר לא היה גבול, ומרות שמחתו - ביקש להעניק לרב הון עתק, אך הרב סירב. 

אף אחד ממקורבי הרב לא הבין מדוע הרב אליהו לא רוצה לקחת את סכום הכסף הגדול - לא לעצמו, אלא לצרכי הישיבה ודאי. ואז נאות הרב להסביר למזכיר שלו, מדוע סירב לקחת את הכסף: "כשאדם לוקח כסף יש לו נגיעה, ומי שיש לו נגיעה כלשהי, הדבר לא יהיה נקי ולא ייכנס ללב השומע. רק מי שעושה את מעשיו לשם שמיים, יזכה שדבריו יהיו נשמעים".

"ועל כך אנו מתפללים בכל יום בברכת המזון", מסכם פרץ בפוסט המרגש: "יהי רצון שיהיו כל מעשינו לשם שמיים".

תגיות:פרשת השבועפרשת פקודיקובי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה