חדשות בעולם

לחץ מוושינגטון? ממשל ביידן לישראל: הגיע הזמן להכריע בין רע לטוב

בימים האחרונים התקיימו שיחות בין גורמים בממשל האמריקני לגורמים בלשכת ראש הממשלה ובמשרד החוץ, בהן הופעל לחץ על ישראל לנקוט עמדה חד-משמעית נגד רוסיה: "חשוב שישראל תהיה בצד הנכון של האירועים"

הבית הלבן (צילום: shutterstock)הבית הלבן (צילום: shutterstock)
אא

זהו היום השמיני למלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ונראה שמאז יומה הראשון ישראל מנסה לשמור על עמימות בעמדותיה הדיפלומטיות. מצד אחד שר החוץ יאיר לפיד הצטרף בקול ברור לגינוי נגד רוסיה, ומצד שני ראש הממשלה נפתלי בנט העדיף להסתפק בהודעת תמיכה בעם האוקראיני. בממשל הישראלי טענו שהאמריקנים מבינים את הצורך של ישראל לא לבחור צד, אולם נראה שמאחורי הקלעים העניינים שונים - כך לפי פרסום באתר וואלה.

על פי הדיווח, בכירים בבית הלבן ובמחלקת המדינה האמריקנית לוחצים על ישראל לנקוט בעמדה ברורה יותר בנוגע למלחמה. טרם פרוץ המלחמה, הדעה הרווחת בעולם וגם כאן בישראל הייתה שרוסיה לא תפלוש לאוקראינה. ארצות הברית הייתה בדעת מיעוט כשטענה כל העת כי הרוסים אכן יפלשו, כפי שקרה לבסוף. "אפילו אחרי שפוטין כבר פלש לאוקראינה לקח זמן עד שנפל האסימון בכמה מדינות", אמר גורם בבית הלבן.

ככל שהמלחמה הולכת ומתארכת, לאמריקנים חשוב לקבל רוח גבית מכמה שיותר מדינות, ובוודאי מבעלת ברית כמו ישראל. בכירים בבית הלבן קיימו שיחות בנושא עם גורמים בלשכת ראש הממשלה ובלשכת שר החוץ, ולחצו עליהם להתייצב לצד ארצות הברית. הגורם בבית הלבן הוסיף: "אמרנו לישראלים שזה רגע שבו צריך להכריע בין רע לטוב, ושחשוב שישראל תהיה בצד הנכון של האירועים האלה".

בהקשר זה ראוי לציין את ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם ביום שישי האחרון על ההחלטה לגינוי רוסיה - החלטה שישראל הצביעה נגדה. בתגובה השגרירה האמריקנית לינדה תומאס-גרינפלד מחתה בפני שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, ואמרה לו שהנשיא ג'ו ביידן מצפה לתמיכה ישראלית. 

הצהרתו של שר החוץ יאיר לפיד בתחילת השבוע, בה נקט עמדה ברורה כנגד רוסיה, כוונה אם כך גם לממשל האמריקני, שקיבל באמצעותה אישור לכך שישראל מתייצבת לצידו. גם התייצבותה של ישראל עם רוב המדינות החברות באו"ם, בהצבעה אתמול בעצרת הכללית בעד הגינוי לרוסיה, הוסיפה לה נקודות בממשל ביידן.

תגיות:רוסיהיאיר לפידארצות הבריתאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה