חדשות יהדות

קידוש השם: שליח חב"ד באוקראינה קיבל במקלט שלו משפחת פליטים מ...ג’נין

אב המשפחה, ד"ר יעקב אבו אלרוב: "קיבלנו תמיכה רבה מהקהילה היהודית וזכינו להכנסת אורחים חמה ולבבית. הם עזרו לנו מאוד. העניקו לנו מקלט וקיבלו את פנינו באדיבות"

אא

מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, הפך שליח חב"ד - ר' משה אסמן ל'אבא' טוב עבור כל מבקשי העזרה שמגיעים אליו. 

אל הכפר היהודי אנטבקה - שהפך לכפר פליטים כבר בשנת 2015, הגיעו מאות תושבים ופליטים שברחו מהערים המופגזות הגדולות, כדוגמת קייב. אחת מאותם פליטים היא משפחה מג'נין, משפחת אבו אלרוב, שהתראיינה בערוץ i24NEWS וסיפרה על היחס החם שקיבלה מהרב, בלי קשר למוצא שלה. 

בראיון סיפר אב המשפחה כי הם נאלצו לברוח מעירם אירפין שבפאתי קייב, בשל ההפגזות המאסיביות, והחליטו שהפיתרון הטוב ביותר יהיה לבקש מקלט אצל היהודים בכפר אנטבקה, שהוקם על ידי הקהילה היהודית בקייב, לטובת קליטת פליטים יהודים ממזרח אוקראינה. "יש אחדות וסולידריות גדולים מאוד עכשיו בין כולם", אמר אב המשפחה, ששמו הוא לא אחר מאשר ד"ר יעקב אבו אלרוב. 

משפחת אבו אלרוב סיפרה כי אנשי הקהילה היהודית עושים לילות כימים, לטובת רווחת הפליטים והגנתם. למעשה, הרב אסמן קיבל את כל מי שביקש עזרה, וסיפק להם מים, מזון, תרופות ותמיכה - יהודים ולא יהודים כאחד. 

עוד סיפר אבו אלרוב כי הטנקים הרוסים ניסו להיכנס לקייב דרך עירם, אירפין, אך התושבים המקומיים סיכלו את זה על ידי התנגדות אלימה. "במשך כמה ימים היו קרבות אלימים. פחדנו לצאת מהבית. הלכנו למקלטים, ולפעמים לא הייתה ברירה אלא להישאר בבית כי זה היה כבר מאוחר לברוח. כשהבנו שהבית הוא כבר לא מקום בטוח בשבילנו, החלטנו לנסות להגיע, אשתי ושני ילדינו, לכפר הזה. נסענו בצורה מאוד איטית ומפוחדת ברכב שלנו, ובדרך נתקלנו בחמישה מחסומים של הצבא האוקראיני".

לדברי ד"ר יעקב, "כל התושבים מקבלים יחס זהה, מכל הדתות והעמים. כולם דבקים זה בזה ויש גל סולידריות מאוד גדול במהלך המלחמה. קיבלנו תמיכה רבה מהקהילה היהודית וזכינו להכנסת אורחים חמה ולבבית. הם עזרו לנו מאוד. העניקו לנו מקלט וקיבלו את פנינו באדיבות. אנחנו לא יודעים לאן אנחנו ממשיכים מכאן, ומתי נעזוב. אולי נלך לפולין או רומניה, אין לדעת. אנחנו משאירים את זה בידי אלוהים".

 

תגיות:מלחמהביתאוקראינהחבד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה