נוער מתמודד

החיים היום קלים מתמיד, אבל האם אנחנו מאושרים יותר?

3 נקודות מחשבה על החיים, שיעזרו לכן לשמוח. כי שמחה מביאה לכל המצוות

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו יודעים לומר שאמנם החיים היום קלים מאי פעם, אך למרות זאת האנשים לא הפכו למאושרים יותר. אולי דווקא להיפך... אז הנה 3 נקודות למחשבה שיעזרו לכן לשמוח.

1. להפסיק להשוות את החיים שלנו לחיים של אחרים. החיים בצל הרשתות והטלפונים הלא כשרים, מקשה מאד על החיים. אני פוגשת נערות רבות מקסימות ממש, שלא מרוצות מעצמן ומפתחות בעיות קשות של דימוי גוף והפרעות אכילה עקב השוואה בלתי פוסקת לתמונות בטלפון (שרק ה' יודע כמה מהן אמיתיות); נערות שיוצאות למסעדה ויודעות לומר במפורש שההנאה האמיתית שלהן היא לא מלאכול את האוכל אלא מ"להעלות" את התמונה שלו... כיום מי שחי ברשתות החברתיות, חי למעשה בהשוואה בלתי פוסקת בינו לבין אחרים. ההוא מבלה ומטייל כל היום ואני לא, הבית של ההיא כל כך גדול ויפה ושלי קטן וישן, הילדים של ההוא והבגדים של ההיא... אז העצה הראשונה והבסיסית היא להתנתק מהחיים של אחרים (או נכון יותר מהבועה הדמיונית שכל אחד מייצר סביבו). ולהתחיל לחיות את החיים האמיתיים שלנו.

2. להבין שיש לנו המון - מהסיבה הפשוטה, שגם מי שאין לו הרבה, יש לו למעשה המון. יש לנו ילדים? יש סיבה ענקית לשמוח! יש הרבה אנשים שזהו החלום היחיד שלהם. יש לנו בן זוג? בית? כסף? זה לא ברור מאליו. בריאות? הרבה אנשים היו נותנים הרבה כדי שיהיה להם מעט מזה... רגליים? ידיים? עיניים? כוח? כישרונות? תחביבים? חיים?... שמש. גשם. אוויר. פרפרים... שמת לב שבורא העולם נתן לנו בחינם ממש את הדברים שאנו הכי זקוקים להם? (אוויר, למשל, אנו מקבלים בכל רגע חינם אין כסף והוא מצוי בשפע. יהלומים, לעומת זאת, הם מותרות שהאדם לא זקוק להם, בכלל ולכן נמצאים בטבע בכמות נמוכה מאוד, אינם זמינים ויקרים). נתבונן בכל הטוב שיש לנו ולא ניקח את זה כמובן מאליו, כי זה כ"כ לא מובן מאליו.

3. לחוות את החיים. לעצור ממרוץ החיים ומהרדיפה האין סופית, ולחוות בכל החושים את הדברים הנפלאים שהעניק לנו הבורא ברוב טובו. לעצור, ליהנות מריח מרכך הכביסה, מהניקיון, ריח העוגה או הריח של אחרי הגשם ברחוב. להביט בזריחה (אם אתם ערים אז...), בשקיעה, בכוכבים, בפרחים. ליהנות מחיבוק עם הילד, מהתכרבלות בשמיכה, מהליכה בדרך. לשמוע מוזיקה טובה, להקשיב לציוץ הציפורים (לפני השקיעה זה מדהים) ואפילו לבעבוע הסיר.

אומרים שאמנם שמחה איננה מצווה, ועצבות אינה עבירה - אך שמחה מביאה לכל המצוות, ועצבות מביאה לכל העבירות. אז קדימה, הרימו את העיניים, הביטו סביבכם ומצאו עכשיו את הסיבות שהחיים שלכם מזמנים לכם לשמוח.

צאו לרקוד את החיים!

תגיות:ריקודשמחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה