חדשות בעולם

רוסיה על העברת הנשק לאוקראינה: "סכנה וערעור המצב הקיים"

דובר הקרמלין מסר שארצו רואה בחומרה את התנהלות האיחוד האירופי, והתייחס גם לסנקציות הכלכליות. זאת על רקע תחילת שיחות המשא ומתן בין רוסיה לאוקראינה

  • כ"ז אדר א' התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

רוסיה מגיבה היום (שני) לסנקציות ההולכות ומחריפות כנגדה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב יצא נגד החלטת האיחוד האירופי להעביר נשק לצבא האוקראיני והגדיר את המעשה "התנהגות עוינת". הוא הבהיר, כי רוסיה רואה בהעברת הנשק "סכנה וערעור המצב הקיים".

סנקציות רבות הוטלו על רוסיה בימים האחרונים – האחרונה והמשמעותית שבהן היא חסימת הבנקים הרוסיים ממערכת התשלומים הבינלאומית "סוויפט". בעקבות הסנקציות, הכלכלה הרוסית חווה משבר –  הרובל הרוסי צונח, הריבית בבנקי המדינה הוכפלה, ונכון לעכשיו הבורסה הרוסית כלל לא נפתחת. בקרמלין הגיבו גם למציאות הכלכלית המשתנה בארצם והודו כי מדובר בסנקציות גדולות ובעייתיות, אבל הבהירו כי למדינתם יש את היכולת להתמודד עם הנזקים. עוד נמסר בהודעה כי הנשיא ולדימיר פוטין יכנס בהמשך היום דיון חירום עם שרי הממשלה ונציגי הבנק המרכזי ברוסיה.

אירופה מצדה ממשיכה לפעול לתמיכה באוקראינה: נציב הפליטים של האו"ם, פיליפו גרנדי, הודיע כי למעלה מחצי מיליון בני אדם נמלטו מהמדינה, נכון לעכשיו. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ביקש מהמדינות החברות באו"ם להוכיח לאזרחים האוקראינים כי הם עומדים לצדם בשעה קשה זו. עוד קודם לקריאה הזאת, הודיעו פקידים בכירים באיחוד כי נבדקת אפשרות להעניק לפליטים מעמד תושבות לשלוש השנים הקרובות במדינות האיחוד – מעמד שיאפשר להם למצוא עבודה במקום החדש אליו יגיעו.

על רקע המתיחות, החלו היום שיחות המשא ומתן בין רוסיה ואוקראינה סמוך לגבול בלארוס-אוקראינה – כך לפי הודעת משרד החוץ במוסקבה. מהצד האוקראיני משתתפים בדיונים, בין היתר, שר ההגנה אלכסיי רזניקוב ויועצו של הנשיא וולודימיר זלנסקי, מיכאילו פודוליאק. מהצד הרוסי הגיעו עוזרו של פוטין, ולדימיר מדינסקי ולאוניד סלוצקי, ראש הוועדה לענייני חוץ בדומא, הבית התחתון בפרלמנט הרוסי.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה