סיפורי אמונה

הנאמן ישב מולי ברצינות והציע לי חוזה להיפטר מהחובות: "חוזה עם בורא עולם"

יום אחד הנאמן מתקשר אלי ומבקש ממני להגיע אליו. ידעתי על מה הוא הולך לדבר איתי, כי הוא הסביר בקצרה והכין אותי מראש, אבל לא ידעתי כמה היום הזה ישפיע עלי לטובה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ברצוני לשתף ולספר לכם אשר אירע לי בעבר, סיפור השגחה פרטית מהתחלה ועד הסוף.

הייתי חייל משוחרר, בן 22 באותה עת. תודה לה', סוף סוף השתחררתי מהצבא, כולי שמח ומאושר, בחור עם שאיפות, לא חשבתי על טיול אחרי שחרור, לא עניין אותי כלל.

מה שכן עניין - זה להרוויח כסף, לבלות ולהכיר מישהי לזוגיות.

באמצע הדרך קרה מצב שאני ואחד הקרובים שלי במשפחה יצרנו קשר, והתחלנו להיפגש ולדבר. באמת היה קרוב ללבי, האדם הזה. תפסתי ממנו, הוא היה השראה בשבילי.

בכל מקרה, תמיד בשיחות שלנו היינו מדברים על לפתוח עסק משותף. תמיד חשבנו על זה ביחד.

לו תמיד היתה המוטיבציה, היכולות והקשרים וכו', ואני זכיתי ב"ה בחוש ובידע טכני, ובדמיון מפותח. יש לי קצת ידע במחשבים, קצת ידע בסאונד, ובנוסף את הפיקדון צבאי, וכיוון שהוא היה עם חובות גדולי בהוצאה לפועל, פתחתי אני חשבון בנק עסקי, ותיק של עוסק מורשה. בקיצור, כל העסק על השם שלי.

ב"ה העסק פרח ואנחנו נהנים, מבלים, מבזבזים כסף. אבל בדרך, עם הזמן נאבדנו, והגענו למצב שלאחר תקופה של שותפות התפתחו בינינו ויכוחים ריבים על כל מיני דברים שלא מצאו חן בעינינו, ומשם הדרך הייתה סלולה לסכסוך משפחתי ולסכסוך כלכלי, שגרמו לסיום השותפות בנינו.

לצערי הרב פתאום אני מוצא את עצמי עם 13 תיקים בהוצאה לפועל, שהגיעו מסכום של 90 אלף ל-200 אלף.

לאחר תקופה התחלתי לחזור בתשובה, להתחזק באמונה, בתפילות, בעבודת המידות והיו הרבה ניסיונות בדרך באמונה, בתאוות, במידות. אבל עבדתי על עצמי קשה, עם כל הירידות וכל העליות, בין נפילה לקימה. החזקתי בחבל האמונה, לא התייאשתי, והכי חשוב - התפללתי למי שהכל שלו, בורא עולם.

לאחר הרבה התלבטויות החלטתי להתייעץ עם רב. ניגשתי אליו עם התלבטויות שלי: מה לעשות? לעזוב את העבודה? להיכנס לישיבה? עם כל החובות שיש לי? הרב ייעץ לי ללכת לגדול הדור, הרב חיים קנייבסקי, וכך עשיתי. לאחר התייעצות עם הרב קנייבסקי, הרב בירך אותי להצלחה בישיבה, ושאצא מכל החובות. וכך כמה פעמים הלכתי אליו, ועדיין גדול הדור התעקש שאני אמשיך בישיבה.

לאחר כ-9 חודשים בישיבה, והתייעצות עם משגיח הישיבה, הוחלט שאמצא לי עבודה. ב"ה הצלחתי למצוא - התחלתי לעבוד בארגון החסד העולמי, ארגון הידברות.

ב"ה אני עובד במקום קדוש. שמירת עיניים, אנשים ירא שמיים, ממש שמחתי לעבוד שם.

משם הדרך הייתה קצרה לפשיטת רגל מהעסק שלי. כמובן, אני עובד עכשיו ומרוויח כסף, אז החלטתי שאני הולך על זה. מצאתי עו"ד מומחה לפשיטות רגל, התחלנו לעבוד יחד ועשיתי כל מה שאמר לי.

מי שמכיר מה זה פשיטת רגל יודע מה התהליך. וידוע שיש נאמן לתיק, שהוא גם עו"ד שמנהל לך את התיק, ובסופו של דבר מגיש חוות דעת שלו עליך ונותן גם תוכנית פירעון לבית המשפט, ובית המשפט מחליט אם לקבל את ההצעה של הנאמן.

יום אחד הנאמן מתקשר אלי ומבקש ממני להגיע אליו. ידעתי על מה הוא הולך לדבר איתי, כי הוא הסביר בקצרה והכין אותי מראש, אבל לא ידעתי כמה היום הזה ישפיע עלי לטובה.

נפגשנו, והוא מקבל אותי בחיוך, מציע לי כוס קפה לשתות ומתחיל להסביר לי על ההצעה.

ההצעה שהוא הציע הודפסה כחוזה על דף, כשהכותרת הייתה "חוזה עם בורא עולם". בחוזה היו בסך הכל שלושה סעיפים פשוטים: להגיד כל יום תודה לבורא עולם על הפטר החובות; ללמוד תורה שעה בשבוע; ושחצי מהזכויות של לימוד התורה מוקנות להוריו, לבריאותם ולאריכות ימיהם. לא עניתי לו עדיין, רק אמרתי לו שזה נשמע טוב, ורציתי קודם לדעת מה הוא מציע אם אני מקבל את העסקה הזו.

אז שמעתי ממנו את ההצעה, והתרגשתי ממש. אמרתי לו שזה נס זה השגחה פרטית מדהימה, ושכבר עכשיו אני מודה לה' יתברך על זה שהוא השליח.

מה הייתה ההצעה? שאשלם 40 אלף ₪, במקום 86 אלף ₪ שהוא סיכם עם עורך הדין שלי עוד לפני שנפגשנו. לפני שהייתי בפשיטת רגל החוב היה 200 אלף ₪, וב"ה היום אני 3 שנים אחרי ההפטר, תודה לה' יתברך.

חתמנו על ההצעה, ובית המשפט אישר את התוכניות ואת הפטר החובות. ממש ניסי ניסים.

עוד היו לפני ואחרי המון השגחות וניסים שה' זיכה אותי לראות, ואני מודה לקדוש ברוך הוא שהוא תמיד מושיע אותי ומשגיח עלי השגחה פרטית ומדויקת. תודה לבורא עולם מכל הלב, ושתמיד נזכה להודות לו גם על הטוב וגם על הרע.

תגיות:סיפורי ישועותפשיטת רגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה