חדשות בעולם

מלחמה של ממש: רוסיה הכניסה כוחות משמעותיים למזרח אוקראינה

כוחות צבא רוסיים חדרו לתוככי מזרח אוקראינה. מתקפת סייבר גדולה על אתרי ממשל אוקראינים נרשמה שעה קלה קודם לכן

  • כ"ב אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הערב (רביעי) נשמעים דיווחים על כך שרוסיה החלה להכניס כוחות צבא משמעותיים לתוככי מזרח אוקראינה. ככל הנראה מדובר על שני גדודים של כ-800 חיילים. שעה קלה קודם לכן חטפה אוקראינה מתקפת סייבר גדולה: כמה אתרי ממשלתיים נפלו, בהם האתר של ממשלת אוקראינה ואתרי משרדי החוץ והבריאות. בנוסף נרשמו שיבושים בשירותי הבנקים.

גורם ביטחוני אמר הערב לסוכנות הידיעות רויטרס שההערכה היא שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין "השלים את ההכנות" לפלישה נרחבת, ושמדובר בתרחיש סביר. עדי ראייה דיווחו לסוכנות הידיעות על שתי שיירות של הצבא הרוסי שעושות את דרכן מרוסיה למחוז דונייצק. אחת מהשיירות כוללת תשעה טנקים ורכב צבאי ללא סימנים שניתנים לזיהוי.

ראש ממשלה לטביה שחברה בנאט"ו, ארטורס קרישיאניס קרינש, אומר כי "על פי המידע שיש לי, פוטין מכניס כוחות נוספים וטנקים לחבל דונבאס הכבוש במזרח אוקראינה. על פי כל הגדרה, מדובר בכניסה לטריטוריה ריבונית של מדינה שכנה.

גורם אמריקני בכיר ציין מוקדם יותר הערב כי פוטין עשוי לפלוש ב-48 השעות הקרובות לאוקראינה.

מאז שהכריז פוטין על שני מחוזות הבדלנים כעצמאיים, נרשמה כוננות של ממש בזירה. המערב מיהר לגנות את הצעד, והעניש את רוסיה ואת הבדלנים במזרח אוקראינה בסנקציות, תוך שהוא מזהיר כי חבילה נוספת של סנקציות תוטל על מוסקבה, במידה והפלישה תימשך.

באוקראינה הכריזו על מצב חירום למשך 30 יום, והודיעו על גיוס מילואים של בני 18-60.

הבדלנים, מצידם, הכריזו אף הם על גיוס כללי לגברים, ופינו עשרות אלפי תושבים לאוהלים, מעונות ובתי מלון בתוככי רוסיה. מנגד, יישובים רבים הנמצאים בחבל דונבאס אך בשליטתה של אוקראינה – סובלים קשות מהיותם בקו האש. בניגוד לתושבים באזורים הבדלניים שמפונים לרוסיה – להם אין ברירה אלא להישאר בחזית, תוך סיכון חיים ממשי.

בתוך כך, הערב אמר שר הבריאות, ניצן הורוביץ, כי ישראל ערוכה ומוכנה להעביר לאוקראינה סיוע הומניטרי מיידי, ותומכת בריבונותה ובשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה. ''מייחלים לפתרון דיפלומטי שיוביל לרגיעה", אמר הורוביץ.

האם מלחמת רוסיה - אוקראינה מהווה כסימן לגאולה בפתח? הרב זמיר כהן ב-6 דקות שעושות לנו סדר:

 

תגיות:רוסיהאוקראינהמשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה