חדשות בעולם

"הפלישה החלה": ארצות המערב בסנקציות קשות על מוסקבה

פסגת נשיאי ארה"ב ורוסיה לא תתקיים. סנקציות קשות על רוסיה מצד ארצות המערב

  • כ"ב אדר א' התשפ"ב
אא

מלחמה באירופה: הלילה (רביעי) הודיע הבית הלבן כי מפגש פסגה בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – ירד מעל הפרק. זאת בעקבות הכרזתו של פוטין על שני המחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה כעצמאיים - מהלך שבתגובה אליו הטיל אמש ביידן סנקציות על מוסקבה.

גם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הודיע כי ביטל את פגישתו עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. "אין טעם בפגישה שכזו, הפלישה התחילה", אמר בלינקן, והאשים את פוטין שזו היתה תוכניתו לאורך כל הדרך.

בנאום חריף במיוחד שנשא אמש ביידן, הוא תהה: "כיצד פוטין לוקח הזכות להכריז על שתי 'מדינות' חדשות בשטח ששייך לשכנים שלו? זו הפרה בוטה של החוק הבינלאומי, וזה דורש תגובה חריפה מהקהילה הבינלאומית". ביידן ציין שהעובדה שפוטין שולח כוחות למזרח אוקראינה, גם לאזורים שלא נמצאים בידי הבדלנים, מטרתה לכבוש שטחים נוספים במדינה השכנה.

ביידן ציין שבעובדה שפוטין הכיר בעצמאותם של שני המחוזות הבדלניים – הוא נוגס בחלק גדול מאוקראינה. עוד הודיע הנשיא על סנקציות קשות מאוד, יותר משהוטלו על רוסיה ב-2014, כאשר סיפחה מאוקראינה את חצי האי קרים.

גם בשאר מדינות המערב הודיעו על סנקציות קשות. ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, הודיע כי ארצו תטיל סנקציות על רוסיה, כולל איסור הנפקת איגרות חוב רוסיות ביפן והקפאת נכסים של אנשים רוסים מסוימים.

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע אף הוא על הטלת סנקציות נגד מוסקבה, ביניהן - איסורי נסיעה ו"סנקציות פיננסיות ממוקדות". לדבריו, בהמשך צפויים עיצומים נוספים.

כזכור, אמש הודיעו 27 המדינות החברות באיחוד האירופי כי תוטל חבילה ראשונית של סנקציות קשות נגד רוסיה. ביניהן: ביטולי ויזות והקפאת נכסים. גם בריטניה וגרמניה הודיעו על סנקציות נגד מוסקבה. קנצלר גרמניה אולף שולץ הודיע כי ארצו עוצרת את הליכי אישור צינור הגז "נורד סטרים 2", פרויקט שאמור להעביר גז מרוסיה לעומק אירופה ולהניב למוסקבה הכנסות גדולות.

נשיא רוסיה פוטין אמר הבוקר כי רוסיה מוכנה להמשיך במגעים דיפלומטיים על מנת למצוא פתרון, אך היא לא תוותר על הדרישות הביטחוניות שלה.

תגיות:רוסיהאוקראינהג'ו ביידןולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה