חדשות בריאות

מחקר חדש חושף: זה הדבר (המפתיע) שיסייע לכם לרדת במשקל

סובלים מעודף משקל? בנוסף להקפדה על צריכת הקלוריות ופעילות גופנית, הקפידו גם על שעות השינה שלכם

  • כ' אדר א' התשפ"ב
אא

מחקר אמריקני שהתפרסם החודש במגזין הרפואי היוקרתי JAMA internal medicine מעלה ממצאים מפתיעים על הקשר בין מספר שעות השינה לירידה במשקל.

המחקר כלל 80 איש בני 21 עד 40, שסבלו מעודף משקל וישנו פחות משש שעות וחצי בלילה, וביקש לבחון את ההשפעה של הארכת שעות השינה על כמות הקלוריות היומית הנצרכת בקרב מבוגרים עם עודף משקל.

החוקרים תיעדו את שנתם של המשתתפים, ולאחר מכן חילקו אותם באופן אקראי לשתי קבוצות. בקבוצת המחקר קיבל כל משתתף מפגש ייעוץ אישי עם מומחה שינה, ונקבעו לו שעות שינה לפי לו"ז שהותאם עבורו. המטרה הייתה להגדיל את שעות השינה עד לשמונה שעות וחצי בלילה. המשתתפים לא קיבלו המלצות נוספות לשינוי הרגלי חיים - רק הארכת שעות השינה. הקבוצה השניה היתה קבוצת ביקורת, ומשתתפיה המשיכו בשגרת החיים הרגיל, ללא הנחיות מיוחדות.

המחקר ארך כשבועיים, ובמהלכה נמדדה כמות האנרגיה היומית שהמשתתפים צרכו. התוצאות הצביעו על כך שבקרב קבוצת המחקר - כמות הקלוריות היומית הממוצעת ירדה באופן מובהק ב-270 קלוריות בהשוואה לקבוצת הביקורת. מבחינת הוצאת האנרגיה היומית לא היו הבדלים מובהקים בין שתי הקבוצות.

השינוי בכמות הקלוריות שצרכה קבוצת המחקר הוביל למאזן קלורי יומי שלילי שאיפשר ירידה במשקל, וזאת על ידי שינוי שעות השינה בלבד. החוקרים מעריכים שאם השינוי בשעות השינה היה נשמר למשך 3 שנים, משתתפי המחקר היו מורידים כ-12 ק"ג.

המסקנה העולה מן המחקר חד משמעית: שמירה על שינה נאותה יכולה לעודד ירידה במשקל. המומחים מסבירים שלשעות השינה יש השפעה ישירה מבחינה מטבולית על מנגנונים רבים שגורמים להשמנה. שינה ארוכה יותר מסייעת להפריש הורמונים מווסתי תיאבון, כמו לפטין וגרלין.

מה הקשר בין שמירת הבריאות לעבודת השם? איך שומרים על גוף בריא ומאריכים ימים? הרב זמיר כהן מציג 4 כללים לאכילה נכונה, על פי הרמב"ם: 

תגיות:ירידה במשקלשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה