חדשות בארץ

תלונה במח"ש: חקרו את האלימות המשטרתית הקשה נגד ח"כ בן גביר

אלימות קשה הופעלה נגד ח"כ איתמר בן גביר על ידי שוטרים. ח"כ משה ארבל דורש: הקימו ועדת חקירה דחופה בעקבות הפרת החסינות

  • י"ג אדר א' התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ח"כ משה ארבל (ש"ס) דורש כי תיפתח במח"ש חקירה בעקבות אלימותם של השוטרים נגד ח"כ איתמר בן גביר והפרת חסינותו. ארבל שיגר פניה דחופה לעו"ד קרן בר-מנחם, ראש המחלקה לחקירות שוטרים, ולקצין הכנסת יובל חן, תחת הכותרת "אלימות משטרתית קשה נגד חבר הכנסת בן גביר והפרת חסינות חבר הכנסת".

"במהלך פעילות משטרתית שנערכה הלילה לפירוק לשכתו של חה"כ בן גביר בשכונת שמעון הצדיק בירושלים הופעלה אלימות משטרתית קשה הן כלפי פעילים ומפגינים במקום, והן כלפי חבר הכנסת בן גביר", לשון ארבל. "במהלך הפעילות הוכה חה"כ בן גביר ע"י מספר שוטרים, בהם הקצין שחר מחסומי לכאורה, התעלף ופונה לבית חולים להמשך טיפול רפואי.

"במדינה דמוקרטית לא ניתן להסכים לכך ששוטרים ירימו יד על נבחרי ציבור, גם אם פעילותם שנויה במחלוקת ציבורית עזה", מציין ארבל בתקיפות. "דווקא במקרים כאלו, שאינם פשוטים, נבחנת עוצמת הדמוקרטיה, או חולשתה. יתרה מכך, אף פעילותה הראשונית של המשטרה לפינוי לשכתו של חה"כ בן גביר לוקה באי חוקיות מובהקת. חוק חסינות חברי הכנסת קובע בסעיף 9 את חופש התנועה של חבר כנסת בתחומי המדינה. הוא קובע כי: 'שום הוראה האוסרת או המגבילה את הגישה לכל מקום במדינה, שאינו רשות היחיד, לא תחול על חבר הכנסת, אלא אם היה האיסור או ההגבלה מטעמים של ביטחון המדינה או של סוד צבאי'.

"פעילות משטרת ישראל לפינויו בכוח של חבר הכנסת משכונת שמעון הצדיק, ולפינוי לשכתו מהמקום, סותרת בצורה מפורשת את הוראות חוק חסינות חברי הכנסת שנועדו ליתן לחברי הכנסת מרחב פעולה רחב לבטא את עמדתם ועמדת ציבור מצביעיהם ולבצע את תפקידם מבלי לחשוש להתנכלות הרשויות ולחירותם הפרטית", ממשיך ארבל.

ח"כ ארבל דורש פתיחת חקירה דחופה: "אבקש כי המחלקה חקירות שוטרים תפתח בחקירה דחופה בעניין אירועי ליל אמש, לרבות בחינה מי נתן את ההוראה לפנות את חה"כ בן גביר ולשכתו משכונת שמעון הצדיק, באילו נימוקים ומי אישר את הפינוי. עוד אבקש כי קצין הכנסת יברר מדוע לא מנעו מאבטחי משמר הכנסת מהשוטרים במקום להגיע לחבר הכנסת, ואם לא נכחו במקום – מדוע לא הוחלט על שליחתם להגן על חסינות חבר הכנסת".

כזכור, אמש (ראשון) נפצע בן גביר כתוצאה מאלימות שוטרים. הבוקר הגיע לישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "אף פעם לא תקפו אותי בצורה כזו, אבל זו לא פעם ראשונה שפוגעים בחסינות שלי", אמר. "היום זה אני, אבל מחר זה כל אחד ממכם".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הגיע היום ללשכה הפרלמנטרית של ח"כ איתמר בן גביר בשכונת שמעון הצדיק כדי להביע תמיכה. "בזמן ששורפים כאן בתים ורכוש של יהודים במטרה לפגוע גם בנפש, שר הבט"פ האנטי ציוני מאשים את היהודים ואת חברי הכנסת שמגיעים לחזק אותם. בפועל, הוא נותן רוח גבית לטרור. איפה מותר אליבא דבר-לב ליהודים לגור? בלוד? בנגב? ביו"ש? בשמעון הצדיק? סתם בירושלים? לפי ממשלת האחים המוסלמים הזו התשובה כנראה היא: אינכם רצויים בשום מקום", אמר.

"אסור להתקפל ואסור להפקיר את היהודים האמיצים שמוסרים את נפשם על השמירה על עם ישראל בארץ ישראל, במקומות האסטרטגיים והחשובים ביותר לעם היהודי ומורשתו", הוסיף קרעי.

תגיות:משטרהאלימותאיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה