חדשות בארץ

בעקבות הדחת ברדוגו: דרישה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית

חבר הכנסת שלמה קרעי הגיש הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא המעורבות הפוליטית בגלי צה"ל: "גלי צה"ל הפכה לגלי צהל"ה – צבא ההגנה לממשלת ההונאה"

  • י"ג אדר א' התשפ"ב
בניין גל"צ ביפו, בעיגול: חה"כ שלמה קרעי (צילומים: פלאש 90)בניין גל"צ ביפו, בעיגול: חה"כ שלמה קרעי (צילומים: פלאש 90)
אא

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) הגיש היום (שני) הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא המעורבות הפוליטית בגלי צה"ל. ההצעה, שבאה בעקבות הדחתו של הפרשן יעקב ברדוגו משידור יומן הערב בתחנה הצבאית, צפויה לעלות לדיון מחרתיים במליאת הכנסת.

קרעי מגולל בהצעתו את ההיפוך שחל בעמדתו של שר הבטחון בני גנץ – מסגירת התחנה להשתלטות מוחלטת עליה. לדבריו, ההשתלטות החלה בהדחת המפקד הקודם של גלי צה"ל שמעון אלקבץ ומינויה של גלית אלטשטיין כממלאת מקום. קרעי מאשים, כי גנץ פועל לביצוע "טיהור פוליטי" בגלי צה"ל מהגורמים הימנייים שבה, וזאת "על ידי הדחת אמיר איבגי, ישי שנרב וברדוגו".

"גלית אלטשטיין היא הזרוע הביצועית של שר הבטחון, בהתערבותו הפוליטית, הבוטה והמסוכנת בכלי תקשורת ציבורי", מסר קרעי. "גם אם לא מדובר בעושת דברו, הרי שבהחלט מדובר בהיענות חריגה מצידה. עד כדי כך, שהלכה למעשה, הפכה גלי צה"ל לגלי צהל"ה – צבא ההגנה לממשלת ההונאה".

"יש לפתוח בחקירה פלילית בעניין, כולל בדיקת מעורבותו של בנט בקידום הדחתו של ברדוגו ובמסע הטיהור בתחנה. במקביל, יש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתרד לשורש העניין", כך קרעי.

כזכור, חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד הניחה אתמול על שולחן הכנסת הצעת חוק פרטית לסגירת גלי צה"ל, וזאת ברקע הדחתו של ברדוגו. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בישראל קיימת תחנת רדיו בשליטת ובבעלות צבא הגנה לישראל, המשדרת לאזרחים. זוהי אנומליה שאינה מתיישבת עם מהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל, ואין לה אח ורע במדינות דמוקרטיות אחרות".

"על אף שגלי צה"ל מתקיימת על חשבון כספי הציבור ועושה שימוש במשאב ציבורי של תדרי רדיו, אין היא נותנת דין וחשבון לציבור ונבחריו בכל דרך. במדינה דמוקרטית לא יכול לפעול גוף ציבורי ללא כל דין וחשבון לציבור ונבחריו. להלכה, תכני השידור בגל"צ שאינם צבאיים נתונים לפיקוח תאגיד השידור הישראלי. בפועל סעיף זה לא קוים, והתאגיד – ואף קודמתו רשות השידור שהחזיקה באחריות זהה – מעולם לא פיקח באופן פעיל על גלי צה"ל".

"שורה של אירועים באחרונה הוכיחו כי האנשים המפעילים את גלי צה"ל אינם ראויים לאמון של הציבור המממן אותם. שורה של החלטות ביטאו חוסר הבנה שורשי של מושג חופש הביטוי והדעה, וחוסר נכונות לקיים את הוראות החוק המחייבות שהשידור הציבורי בישראל ייעשה באופן מאוזן ואובייקטיבי. שידור צבאי לא צריך להתקיים במדינה דמוקרטית כלל, ואם משוגות אלה של הנהלת התחנה הן הזרז לביטולו – לו יהי".

בעקבות הגשת הצעת החוק, אמרה רגב: "לא יכול להיות שהציבור הישראלי יממן תחנה ציבורית שלא מביאה לידי ביטוי את מגוון הקולות בחברה הישראלית ונותנת במה לצד אחד במפה הפוליטית. עד כאן לסתימת הפיות בחסות כספי הציבור הישראלי".

תגיות:גלי צה"ליעקב ברדוגושלמה קרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה