חדשות בעולם

בעקבות הפלישה הצפויה לאוקראינה: האדמו"ר מקרלין הורה לתלמידיו לעזוב את קייב

חסידי קרלין המתגוררים בבירה האוקראינית, נענו להוראת האדמו"ר מקרלין לעזוב את קייב, למקומות אחרים במדינה

  • י"ג אדר א' התשפ"ב
קייב, אוקראינה (צילום: shutterstock)קייב, אוקראינה (צילום: shutterstock)
אא

העולם עוקב בדאגה אחר רוסיה, המתגברת את חייליה בגבול עם אוקראינה. הערכות המודיעין במערב מצביעות על כך שהפלישה תתרחש עוד השבוע.

חסידות קרלין מחזיקה פועלת רבות בקייב ותורמת להפצת היהדות באזור בקרב יהודי המקום. בשל המתיחות, הורה האדמו"ר לתלמידיו לעזוב את הבירה האוקראינית.

בשל כך, חסידי קרלין מאתרים מקומות חלופיים לשהות בהם עד שערפל הקרב על הגבולות יתבהר.

בתוך כך, ישראלים רבים ששהו באוקראינה נענו לאזהרת המסע של ישראל – ושבו הביתה. "אנחנו קוראים לאזרחים ישראלים לצאת בהקדם האפשרי מהמדינה, הגענו לנקודה הנכונה ביותר לפרסם אזהרת מסע", אמר יואב ביסטרצקי, סגן שגריר ישראל באוקראינה, אמר ל-FM103. לדבריו, המתיחות באזור גואה, וכי כחמשת אלפים תושבים נרשמו עד כה לסיוע שהוצע ממשרד החוץ הישראלי, וישנם מעל ל-12 אלף המתגוררים באזור.

הרב יוסף אסמן, שליח חב"ד בקייב, ציין אף הוא כי ישראליים רבים פונים ומבקשים את עזרתו על מנת לשוב ארצה. בשיחה ל-103FM אמר כי "הרבה ישראלים רוצים להתפנות, הם חוששים, תגברנו את כלל המוסדות בעיר עם משטרה". עוד הוסיף הרב אסמן והסביר כי בית חב"ד מסייע לאותם ישראלים המבקשים לעזוב, על ידי תיאום עם השגרירות, שהחלה לעבוד במתכונת חירום. "כל ישראלי שיש לו בעיה כלשהי מבחינת המקום פה בקייב, אנחנו דואגים לו".

רבה הראשי של קייב, הרב יונתן מרקוביץ', מספר אף הוא על המצב בבירת אוקראינה: "הממשל משתדל להרגיע את התושבים, לא להכניס אותם לפאניקה", אמר בראיון ל-FM103. "פשוט כדי שלא יהיה לחץ גדול והיסטריה. הכול עובד רגיל. המצב הכלכלי פה הפך להיות מאוד קשה כיוון שהרוסים לוחצים מאוד, והמשקיעים ברחו".

"רבים אוגרים מזון", מתאר הרב מרקוביץ', "יש אימונים בנשק חם. לומדים את כל מה שצריך על מנת שיהיה אפשר להגן, שהאזרחים יגנו על עצמם במידת הצורך. לומדים עזרה ראשונה. מי שמארגן את זה - זה בד"כ ראשי העיר. כל מי שמגיע ורוצה ללמוד להגן על עצמו, מלמדים אותו להגן על עצמו. מתכוננים לכל תרחיש אימים שיכול לקרות. אם רוסיה תפלוש, מבחינת האוקראינים ותושבי אוקראינה זה תרחיש שהוא לא רצוי בכלל".

תגיות:קייבאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה