חדשות בעולם

רוסיה תפלוש השבוע לאוקראינה? רבה הראשי של קייב: "מתכוננים לתרחיש אימים"

130,000 חיילים רוסים נמצאים בגבול אוקראינה, והחשש מפני פלישה שתתרחש עוד השבוע - גובר

  • י"ג אדר א' התשפ"ב
יהודים באוקראינה (צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)יהודים באוקראינה (צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)
אא

העולם צופה במתח אחר המתרחש בגבול רוסיה – אוקראינה, כאשר על פי ההערכות המודיעין האמריקאי, , כ-130 אלף חיילים רוסים נמצאים בגבול, והפלישה תתבצע עוד השבוע.

בצל החשש, רבה הראשי של קייב, הרב יונתן מרקוביץ', מספר על המצב בבירת אוקראינה: "הממשל משתדל להרגיע את התושבים, לא להכניס אותם לפאניקה", אמר בראיון ל-FM103. "פשוט כדי שלא יהיה לחץ גדול והיסטריה. הכול עובד רגיל. המצב הכלכלי פה הפך להיות מאוד קשה כיוון שהרוסים לוחצים מאוד, והמשקיעים ברחו".

"רבים אוגרים מזון", מספר רבה הראשי של קייב, "יש אימונים בנשק חם. לומדים את כל מה שצריך על מנת שיהיה אפשר להגן, שהאזרחים יגנו על עצמם במידת הצורך. לומדים עזרה ראשונה. מי שמארגן את זה - זה בד"כ ראשי העיר. כל מי שמגיע ורוצה ללמוד להגן על עצמו, מלמדים אותו להגן על עצמו. מתכוננים לכל תרחיש אימים שיכול לקרות. אם רוסיה תפלוש, מבחינת האוקראינים ותושבי אוקראינה זה תרחיש שהוא לא רצוי בכלל".

הרב מרקוביץ' הוסיף וציין כי לדעתו האנשים שהכי קשה להם להתמודד אלו ניצולי השואה. "אנשים אלו זוכרים את תקופת המלחמה בצורה הכי חיה שיכולה להיות, הם עברו אותה, הם עברו את המצב הבעייתי של מלחמה שאין מה לאכול ולשתות. הם בהיסטריה גמורה. הם מאוד מפחדים, זו אוכלוסייה שבהכי הרבה פאניקה".

הקהילה היהודית נערכת למצב מלחמה: "לפני מספר ימים, פחות משבוע, חילקנו ל-500 אנשים מבוגרים סל מצרכים גדול", מתאר הרב מרקוביץ'. "בשונה מכל פעם שכשאנחנו מחלקים אנשים עומדים בתור, בצורה מסודרת, הפעם הזו האנשים פשוט בהיסטריה רצו לקחת את השקים, למרות שאמרנו שיש מספיק לכולם".

רבים מהישראלים ששהו במקום שבו ארצה לאחר החמרת אזהרת המסע: "כמעט רוב הישראלים יצאו. לאו דווקא בשבוע האחרון, חלקם יצאו קודם וחלק אחר יצא כמובן בטיסות שהיו אתמול", אומר הרב מרקוביץ' ומעריך שכעת נמצאים בקייב עשרות בודדים של ישראלים.

תגיות:רוסיהפלישהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה