שידוכים וחיפוש זוגיות

"הפסקתי להתפלל - גם ככה הוא לא שומע!". באמת?

איך אפשר להצליח גם להמשיך להאמין, לבטוח ולקוות – וגם להתמודד עם החסר שעדיין קיים כל כך הרבה זמן?

  • י"ג אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"חנה, אולי זה הגורל שלי? אולי אני פשוט אשאר רווקה לנצח? אני מיואשת כל כך. מדובר פה על שנים שאני יוצאת לדייטים, אני עושה הכל הכל, שדכנים, אתרים של שידוכים, אפילו פניתי לחברות של אמא שלי שיציעו לי, ניסיתי כל מיני סגולות, אני מדליקה נרות ומתפללת עם דמעות, קראתי אלף פעם את התיקון הכללי, הלכתי לעמוקה אין משהו שלא ניסיתי, אין רב שלא הלכתי אליו לקבל ברכה. אני כבר לא צעירה, ואני מתחילה לאבד את כל האמונה שלי בקב"ה. איפה הוא? הוא שכח אותי, ואני כבר לא רוצה לפנות אליו יותר! הוא לא שומע אותי בכלל!", אמרה בייאוש תקווה.

"תקווה, לא האמונה שלך היא שנפגעה. מה שנפגע לך זה הבטחון שלך בקב"ה ובזה שתמצאי חתן.

"כוח הבטחון הוא הוודאות החזקה שיש לנו בנפש שהטוב יתגלה במציאות שלנו, שהקב"ה יעניק לנו כוחות כדי שהטוב יתגלה בהתאם ליעד שהאדם הגדיר וצייר לעצמו בחשיבה חיובית.

"וזה, תקווה, בדיוק מה שאת עשית כשהגדרת לעצמך יעד ברור וגלוי: למצוא זיווג.

"ואת אכן עושה את כל הפעולות על מנת למצוא זוגיות: יוצאת לפגישות, נרשמת לאתרי היכרויות, מבקשת שישדכו לך ודעי לך שזה גם רצון השם.

"לכן, עבודת הבטחון בנפש שלך, היא  לחזק את הוודאות החזקה שהקב"ה יתן לך את כל הכוחות והכלים הנדרשים על מנת שתצליחי למצוא את הזיווג בזמן הנכון.

"אבל, אנחנו גם יודעים שלא תמיד אפשר לפתור את כל הבעיות, ולפעמים יש בעיות שנמשכות שנים רבות, כמו קשיים בזוגיות, פרנסה, חינוך, פוריות ועוד. ואז צריך ללמוד להתחבר לכוחות שיאפשרו לנו לשאת את הבעיה.

"מצד אחד לחזק את כוח הביטחון, כלומר, להמשיך לעשות את כל המאמצים האפשריים למצוא זיווג; ומצד שני, לחיות עם הבעיה הזו שבאמת חולפות השנים, ועדיין לא נמצא הזיווג עבורי.

"כלומר יש למצוא מקום בנפש שבו עלינו להשלים ולחיות עם ספק קיומי מאוד, שאולי הבעיה לא תיפתר בקרוב.  

"התיקון שלנו הוא היכולת לשאת את הבעיה, ולא לפתור אותה.

"זה מאלץ אותנו מצד אחד להצליח לחיות עם החיסרון הקשה הזה, שאת רוצה מאוד זוגיות, ומצד שני הדבר לא מתקיים - היכולת בנפש לשאת את הבעיה נקראת נשיאת הפכים.

"אבל הדרך היחידה שניתן לשאת הפכים בצורה מתוקנת היא לחוש כיצד ההפכים אינם הפכים כלל, וזה ניתן רק על ידי כוח האמונה.

"כוח האמונה - הכוח לשאת את הבעיה בלי תלות בפתרון שלה. האמונה היא הכרה בכך שבשורש הכל טוב, על אף שאין הדברים נראים כך במציאות. האמונה קובעת שכל מה שה' עושה ויעשה - הכל לטובה, אף על פי שהדבר אינו גלוי לאדם.

"זו התקשרות לכוח נעלם שאינו נגלה במציאות.

"באמונה, האדם אינו מכתיב או קובע דבר ואינו נאחז בשום דבר חוץ מה' עצמו. האדם לא יודע אודות הטוב שנמצא בהעלם גמור, אלא מאמין בו בלבד.

"וזה התהליך שצריך לעבור כרגע - שלצד הבטחון שהקב"ה יתן כוחות כדי לעשות השתדלויות על מנת למצוא זיווג, יש להוסיף תהליך של התחזקות באמונה, שמאחורי כל הקושי והכאב, מאחורי התסכול הזה של חווית בדידות נוראית, כל מה שעושה השם הכל טוב ופשוט הטוב הזה אינו גלוי עבורך כרגע ובעזרת השם יתגלה בעתיד כי הקב"ה הוא טוב ומטיב ומלא ברחמים רבים.

הטור נכתב בהשראת הספר נפש בריאה של הרב יצחק גינזבורג, בשיתוף עם אישי.

חנה דיין hanna.tipul@gmail.com

לכל הטורים וליצירת קשר, לחצו כאן

תגיות:שידוכיםחיפוש זוגיותתפילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה