חדשות בעולם

המתיחות גואה | נשיא אוקראינה זלנסקי לביידן: "זקוקים לעזרה כלכלית וצבאית"

ולדמיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, שוחח עם ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב. זלנסקי ביקש עזרה מביידן, וביקש ממנו לבקר באוקראינה

  • י"ג אדר א' התשפ"ב
ולדמיר זלנסקי (צילום: shutterstock)ולדמיר זלנסקי (צילום: shutterstock)
אא

מתיחות שיא בין רוסיה לאוקראינה, וגוברות ההערכות בקרב גורמי מודיעין בארה"ב כי עוד השבוע תתרחש פלישה רוסית לאוקראינה. בצל המתיחות, שוחח אמש (ראשון) ג'ו ביידן נשיא ארה"ב עם מקבילו האוקראיני. ביידן הבטיח ש"התגובה האמריקאית לכל תוקפנות רוסית תהיה מהירה ונחרצת".

השיחה נערכה כשעה, ובמהלכו הדגיש ביידן ש"ארה"ב תגיב בנחישות, יחד עם בעלות בריתה ושותפותיה". שני הנשיאים סיכמו ביניהם אודות חשיבות המשך הניסיון הדימפלומטי למתן את המתיחות במזרח אירופה.

בכיר אוקראיני ציין שמטרתו של הנשיא זלנסקי בשיחה היתה לבקש מוושינגטון תמיכה צבאית וכספית גדולה יותר לאוקראינה, וביקש מביידן לבקר באוקראינה בהקדם האפשרי. במקביל, גורמים רשמיים ציינו כי נסיעתו של ביידן לאוקראינה בזמן זה אינה סבירה.

לדבריו של הגורם האוקראיני, זלנסקי הדגיש את הצורך בחבילה פיננסית משמעותית עבור המדינה, ואמר כי "תמיכה כלכלית חזקה תראה לפוטין שהמערב עומד לצד אוקראינה, וכי ההסלמה של פוטין לא תישא פרי".

גורם בבית הלבן ציין כי הסיוע הביטחוני לאוקראינה נמשך: "המשלוחים בשבועות האחרונים מספקים תמיכה מאקרו-כלכלית נוספת כדי לעזור לכלכלת אוקראינה".

בתוך כך, ישראלים רבים ששהו באוקראינה נענו לאזהרת המסע של ישראל – ושבו הביתה. "אנחנו קוראים לאזרחים ישראלים לצאת בהקדם האפשרי מהמדינה, הגענו לנקודה הנכונה ביותר לפרסם אזהרת מסע", אמר יואב ביסטרצקי, סגן שגריר ישראל באוקראינה, אמר ל-FM103. לדבריו, המתיחות באזור גואה, וכי כחמשת אלפים תושבים נרשמו עד כה לסיוע שהוצע ממשרד החוץ הישראלי, וישנם מעל ל-12 אלף המתגוררים באזור.

הרב יוסף אסמן, שליח חב"ד בקייב, ציין אף הוא כי ישראליים רבים פונים ומבקשים את עזרתו על מנת לשוב ארצה. בשיחה ל-103FM אמר כי "הרבה ישראלים רוצים להתפנות, הם חוששים, תגברנו את כלל המוסדות בעיר עם משטרה". עוד הוסיף הרב אסמן והסביר כי בית חב"ד מסייע לאותם ישראלים המבקשים לעזוב, על ידי תיאום עם השגרירות, שהחלה לעבוד במתכונת חירום. "כל ישראלי שיש לו בעיה כלשהי מבחינת המקום פה בקייב, אנחנו דואגים לו".

 

תגיות:רוסיהאוקראינהארה"בג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה